Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sxpeter" data-source="post: 17551" data-attributes="member: 28031"><p>Jag slet av korsbanden + diverse i båda knäna mellan -90 och -92. Att åka fullt ut utan korsband är inget jag rekomenderar, knät har förlorat en viktig stabilisator och så är det bara...Mitt "sista" knä opererade jag i Juli, åkte skidor igen Oktober och lyckades vinna en FIS tävling igen i Januari...så det går att komma tillaka fort!! Var bara uppmärksam på att inte belasta knät mer än sjukgymnasten säger under uppbyggnads perioden även om det känns som du skulle kunna göra det....får du svullnad av träningen är det c.a 1 månads vila.</p><p></p><p>Mitt träningsprogram bestog av 20 övningar med a-f under dessa och tog c:a 3 timmar att genomför 3ggr i veckan. Men det blev kanonresultat också. Jag har nu 10 år sedan inga problem med knäna i avseendet för korsbandet ( en del andra skavanker av andra orsaker)... Kör fortfarande för fullt i SkierCross och Big mountain.</p><p></p><p>Ang. Artro Kliniken kan du inte få mycket bättre...jag var senast där förra veckan och gjorde artroskopi på ett av mina knän. Om du har Anders Vallentin som läkare har du gjort jackpott...Hälsa honom från Peter Lind om det är så...</p><p></p><p>Bara att grovjobba och tänka snö...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sxpeter, post: 17551, member: 28031"] Jag slet av korsbanden + diverse i båda knäna mellan -90 och -92. Att åka fullt ut utan korsband är inget jag rekomenderar, knät har förlorat en viktig stabilisator och så är det bara...Mitt "sista" knä opererade jag i Juli, åkte skidor igen Oktober och lyckades vinna en FIS tävling igen i Januari...så det går att komma tillaka fort!! Var bara uppmärksam på att inte belasta knät mer än sjukgymnasten säger under uppbyggnads perioden även om det känns som du skulle kunna göra det....får du svullnad av träningen är det c.a 1 månads vila. Mitt träningsprogram bestog av 20 övningar med a-f under dessa och tog c:a 3 timmar att genomför 3ggr i veckan. Men det blev kanonresultat också. Jag har nu 10 år sedan inga problem med knäna i avseendet för korsbandet ( en del andra skavanker av andra orsaker)... Kör fortfarande för fullt i SkierCross och Big mountain. Ang. Artro Kliniken kan du inte få mycket bättre...jag var senast där förra veckan och gjorde artroskopi på ett av mina knän. Om du har Anders Vallentin som läkare har du gjort jackpott...Hälsa honom från Peter Lind om det är så... Bara att grovjobba och tänka snö... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada
Tillbaka
Topp