Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skovve" data-source="post: 553259" data-attributes="member: 96063"><p>Tack för svar allihop! Ligga framför tvn varje dag tror jag bara att jag skulel bli deprimerad nu. Eftersom det är 5 veckor som det hände för mig så börjar det ju kännas bättre, det är ju främst rörligheten som inte vill ge med sig. Cykla har jag hört ska vara bra men kan inte "rulla" runt knäet så bra än. Ska dock köpa en testcykel så jag ska pressa mig själv hårdare. Annars kör jag rehab (rörlighet/styrke) två ggr per dag x ca 1 timme så det börjar bli bättre.</p><p></p><p>Försöker dock skruva ner tempot lite på jobbet så att dte iunte svullnar upp fullt så mkt. Som student är ju varenda krona viktig.. Och svullnaden går ju ner fter lite högläge på kvällen. </p><p></p><p>Är bara rädd för att jag belastar det fel och mister rörligheten.</p><p></p><p>Kunde alla ni gå normalt efter 5 veckor? Jag haltar fortfarande eftersom jag inte kan vrida runt knäet, inte räta på det fullt ut.. Nån som har nåt tips på övningar förresten också?</p><p>Får tid för operation om ca 1-1½ månad.. </p><p></p><p>Tacksam för svar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skovve, post: 553259, member: 96063"] Tack för svar allihop! Ligga framför tvn varje dag tror jag bara att jag skulel bli deprimerad nu. Eftersom det är 5 veckor som det hände för mig så börjar det ju kännas bättre, det är ju främst rörligheten som inte vill ge med sig. Cykla har jag hört ska vara bra men kan inte "rulla" runt knäet så bra än. Ska dock köpa en testcykel så jag ska pressa mig själv hårdare. Annars kör jag rehab (rörlighet/styrke) två ggr per dag x ca 1 timme så det börjar bli bättre. Försöker dock skruva ner tempot lite på jobbet så att dte iunte svullnar upp fullt så mkt. Som student är ju varenda krona viktig.. Och svullnaden går ju ner fter lite högläge på kvällen. Är bara rädd för att jag belastar det fel och mister rörligheten. Kunde alla ni gå normalt efter 5 veckor? Jag haltar fortfarande eftersom jag inte kan vrida runt knäet, inte räta på det fullt ut.. Nån som har nåt tips på övningar förresten också? Får tid för operation om ca 1-1½ månad.. Tacksam för svar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada..
Tillbaka
Topp