Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
kort leash ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SurfFilip" data-source="post: 387326"><p>Problemet att fånremmen faktiskt inte gör nån nytta. de brädor som jag har sett skina har gjort det då de vält från ställ (eller kids som åkt pulka på dem). I vilka situationer skulle fångremmen faktiskt kunna göra nytta? man halkar inte ur en bindning. teoretiskt sett så skulle väl bindningarna kunan släppa, men leashen sitter ju i bindningen så då gör det ju ingen som helst skillnad.</p><p></p><p>Probelemet är om man börjar lita på leashen, när jag var yngre hikade jag på ett berg, hade brädan i handen. behövde båda händerna så jag lät den hänga i leashen. Plötsligt säger det *snap* och den lilla haken som var fäst i benet går av. jag han precis fånga leashen innan brädan åkte i väg.</p><p></p><p>jag åker nu utan leash och ser till att försöka håla koll på brädan i stället. Jag ser problemet med skenande brädor, men hur stort är det egentligen? är det någon som faktiskt fått en bräda på sig? (och hade den personen på sig nåt annat än pjäxor/boots på sig)</p><p></p><p>så min lösning är att förbjuda och informera folk att inte sitta på brädorna och åka och att fixa ställ som funkar bra för brädor.</p><p></p><p>/Flip</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SurfFilip, post: 387326"] Problemet att fånremmen faktiskt inte gör nån nytta. de brädor som jag har sett skina har gjort det då de vält från ställ (eller kids som åkt pulka på dem). I vilka situationer skulle fångremmen faktiskt kunna göra nytta? man halkar inte ur en bindning. teoretiskt sett så skulle väl bindningarna kunan släppa, men leashen sitter ju i bindningen så då gör det ju ingen som helst skillnad. Probelemet är om man börjar lita på leashen, när jag var yngre hikade jag på ett berg, hade brädan i handen. behövde båda händerna så jag lät den hänga i leashen. Plötsligt säger det *snap* och den lilla haken som var fäst i benet går av. jag han precis fånga leashen innan brädan åkte i väg. jag åker nu utan leash och ser till att försöka håla koll på brädan i stället. Jag ser problemet med skenande brädor, men hur stort är det egentligen? är det någon som faktiskt fått en bräda på sig? (och hade den personen på sig nåt annat än pjäxor/boots på sig) så min lösning är att förbjuda och informera folk att inte sitta på brädorna och åka och att fixa ställ som funkar bra för brädor. /Flip [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
kort leash ?
Tillbaka
Topp