Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kort och brett Sverigerätt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PhatFred" data-source="post: 461393" data-attributes="member: 9336"><p>Okej.</p><p></p><p></p><p>Tiprocker låter ju som en bra grej för mig i sammanhanget, sån vill man ha.</p><p></p><p>185-195 cm verkar väl också vettigt, jag minns ju fortfarande när man for omkting på 203 cm SLALOMskidor...</p><p></p><p>Fortfarande lite förvånad över att bredd inte är så bra i fjällen, men alright.</p><p></p><p>Sedan är det ju det där med utbudet...</p><p>Jag har scannat lite butiker i någorlunda närhet och även lite annonser här och där, så nu har jag lite modellfunderingar. Det som verkar gå att uppbringa till någorlunda pris är just nu:</p><p>*Salomon Sandstorm 187 cm (101 mm)</p><p>*Fischer Watea 101 192 cm </p><p>*K2 Seth 189 (98 mm)</p><p>*Amplid Infrablack 191 cm (107 mm)</p><p>*Atomic Big daddy 190 cm (125 mm)</p><p></p><p>M.a.o. några icke diskuterade där. Någon som kan jämföra dessa?</p><p></p><p></p><p>En annan sak: När t.ex. Hendryx kommer på tal, snackas det en del om duck stance. Har jag fattat det rätt om jag antar att det "är till för" att få ner benkraften i backen vid gammal fin Eurocarving med armbågen i snön? Och är det nåt att bry sig om ifall man skulle hamna på exempelvis ett par Big daddy, som har plats för vridna bindningar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PhatFred, post: 461393, member: 9336"] Okej. Tiprocker låter ju som en bra grej för mig i sammanhanget, sån vill man ha. 185-195 cm verkar väl också vettigt, jag minns ju fortfarande när man for omkting på 203 cm SLALOMskidor... Fortfarande lite förvånad över att bredd inte är så bra i fjällen, men alright. Sedan är det ju det där med utbudet... Jag har scannat lite butiker i någorlunda närhet och även lite annonser här och där, så nu har jag lite modellfunderingar. Det som verkar gå att uppbringa till någorlunda pris är just nu: *Salomon Sandstorm 187 cm (101 mm) *Fischer Watea 101 192 cm *K2 Seth 189 (98 mm) *Amplid Infrablack 191 cm (107 mm) *Atomic Big daddy 190 cm (125 mm) M.a.o. några icke diskuterade där. Någon som kan jämföra dessa? En annan sak: När t.ex. Hendryx kommer på tal, snackas det en del om duck stance. Har jag fattat det rätt om jag antar att det "är till för" att få ner benkraften i backen vid gammal fin Eurocarving med armbågen i snön? Och är det nåt att bry sig om ifall man skulle hamna på exempelvis ett par Big daddy, som har plats för vridna bindningar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kort och brett Sverigerätt?
Tillbaka
Topp