Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kört sönder mina hertigar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 927974" data-attributes="member: 83225"><p>Framförallt ska du inte godta butikens svar helt okritiskt. Tyvärr har butiker idag en tendens att försöka lägga över ansvaret på tillverkaren. Du som konsument har alltid ett avtal med handlaren och det är gentemot denne du har möjlighet att ställa krav, så länge vi pratar om reklamationsrätt på grund av "fel i vara". Sen kan det vara så att tillverkaren i sin tur erbjuder en mer frikostig garanti än vad lagen erbjuder. Om det är ett vanligt fel så borde man rimligtvis kunna hävda att det är fel i vara och därför reklamera enligt konsumentköplagen. Har du haft dem längre än tre år så skulle jag istället försöka ge mig på marker direkt och hoppas på att de är generösa med good-will.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 927974, member: 83225"] Framförallt ska du inte godta butikens svar helt okritiskt. Tyvärr har butiker idag en tendens att försöka lägga över ansvaret på tillverkaren. Du som konsument har alltid ett avtal med handlaren och det är gentemot denne du har möjlighet att ställa krav, så länge vi pratar om reklamationsrätt på grund av "fel i vara". Sen kan det vara så att tillverkaren i sin tur erbjuder en mer frikostig garanti än vad lagen erbjuder. Om det är ett vanligt fel så borde man rimligtvis kunna hävda att det är fel i vara och därför reklamera enligt konsumentköplagen. Har du haft dem längre än tre år så skulle jag istället försöka ge mig på marker direkt och hoppas på att de är generösa med good-will. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kört sönder mina hertigar
Tillbaka
Topp