Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Korta Stavar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anders63" data-source="post: 414743" data-attributes="member: 73768"><p>En stavvinkel på 90 grader är ju från den gamla skolan med parallellsvängar och hela joxet med högavlsatning etc. I takt med mer skärning på laggen=djupare position i svängen vid piståkning så bör staven vara kortare. Ett tips är att ju grymmare du är i pisten ju kortare stavar annars blir det en lite konstig rörelse med en stavisättning med en lång stav "över huvudet" om man överdriver lite...sen kanske inte en markerad stavisättning är helt enligt the new school heller, men de flesta gör någon form av markering i alla fall. I parken är väl stavar mest i vägen om jag fattar saken rätt och offpist så stökar ju snödjupet till det. Med andra ord tänk till hur du själv åker, samt var och välj därefter. Själv är jag gammal skidlärare på 193 och 135 cm stavar som är på väg ner i längd (blir nog 125 nästa vecka) Ride on!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anders63, post: 414743, member: 73768"] En stavvinkel på 90 grader är ju från den gamla skolan med parallellsvängar och hela joxet med högavlsatning etc. I takt med mer skärning på laggen=djupare position i svängen vid piståkning så bör staven vara kortare. Ett tips är att ju grymmare du är i pisten ju kortare stavar annars blir det en lite konstig rörelse med en stavisättning med en lång stav "över huvudet" om man överdriver lite...sen kanske inte en markerad stavisättning är helt enligt the new school heller, men de flesta gör någon form av markering i alla fall. I parken är väl stavar mest i vägen om jag fattar saken rätt och offpist så stökar ju snödjupet till det. Med andra ord tänk till hur du själv åker, samt var och välj därefter. Själv är jag gammal skidlärare på 193 och 135 cm stavar som är på väg ner i längd (blir nog 125 nästa vecka) Ride on!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Korta Stavar?
Tillbaka
Topp