Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Körtelfeber - skydd för mjälten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patrik_V" data-source="post: 864844" data-attributes="member: 87574"><p>Tjena</p><p></p><p>Åkte på körtelfeber i höstas och trodde förstås skidsäsongen var över innan den ens börjat. Snackade ordentligt med läkaren om det här och hon kom fram till följande punkter:</p><p></p><p>Har man otur kan man spräcka mjälten enbart av att halka, fast då ska man ha extem otur.</p><p>Slag och stötar mot magtrakten skall alltid undvikas då man aldrig kan avgöra till hur stor grad mjälten är förstorad/försvagad.</p><p>Skydd kan lindra men det känns bara pantat att köra med dem då man aldrig vet hur det fungerar. Skulle inte heller tro att försäkringsbolaget täcker någonting om du kör sönder mjälten även fast du vet att den är försvagad.</p><p></p><p>De är min synvinkel på det hela, vila och hoppas på bättre tider för det är inte värt att riskera något. Jag vilade en och en halv månad innan jag åkte något. Taskig tajming med säsongsslutet, men se det från den ljusa sidan, nu kan du bli en riktig fena på Bridge istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patrik_V, post: 864844, member: 87574"] Tjena Åkte på körtelfeber i höstas och trodde förstås skidsäsongen var över innan den ens börjat. Snackade ordentligt med läkaren om det här och hon kom fram till följande punkter: Har man otur kan man spräcka mjälten enbart av att halka, fast då ska man ha extem otur. Slag och stötar mot magtrakten skall alltid undvikas då man aldrig kan avgöra till hur stor grad mjälten är förstorad/försvagad. Skydd kan lindra men det känns bara pantat att köra med dem då man aldrig vet hur det fungerar. Skulle inte heller tro att försäkringsbolaget täcker någonting om du kör sönder mjälten även fast du vet att den är försvagad. De är min synvinkel på det hela, vila och hoppas på bättre tider för det är inte värt att riskera något. Jag vilade en och en halv månad innan jag åkte något. Taskig tajming med säsongsslutet, men se det från den ljusa sidan, nu kan du bli en riktig fena på Bridge istället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Körtelfeber - skydd för mjälten?
Tillbaka
Topp