Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
kostnad gjuta pjäxinlägg i alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1267717" data-attributes="member: 176039"><p>Det är skillnad på gjutna sulor o gjutna sulor. Det billigaste är att köpa ett par sulor i butiken med lågt, vanligt, högt fotvalvs inlägg och sedan värma dem å stå en stund. har varken hemma el utomlands betalt för ”jobbet” det har ingått där man köpt. Har gjort ett par i frankrike, tror de låg på 60€. Om du kör fullt ut med formgjutna så börjar man från e platt sula och genom att lägga småplastbitar under sulan och värma upp blir den mer eller mindre en avgjutning av foten, filar skär å håller på. Det tar åtminstone en timme.. troligen flera.dessa kostar säkert där runt 1400kr, eller mer. Har ett par par sådana, men främst för springskorna o främst pga dåliga leder. Men har nog alltid betalt skillt för sulan och jobbet, men som Danne säger så skjuter det bak foten, så om du ska värma är det nog en ide att ha sulan där. Om jag lägger mina ”vanliga” i pjäxan får jag trångt i höjdled</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1267717, member: 176039"] Det är skillnad på gjutna sulor o gjutna sulor. Det billigaste är att köpa ett par sulor i butiken med lågt, vanligt, högt fotvalvs inlägg och sedan värma dem å stå en stund. har varken hemma el utomlands betalt för ”jobbet” det har ingått där man köpt. Har gjort ett par i frankrike, tror de låg på 60€. Om du kör fullt ut med formgjutna så börjar man från e platt sula och genom att lägga småplastbitar under sulan och värma upp blir den mer eller mindre en avgjutning av foten, filar skär å håller på. Det tar åtminstone en timme.. troligen flera.dessa kostar säkert där runt 1400kr, eller mer. Har ett par par sådana, men främst för springskorna o främst pga dåliga leder. Men har nog alltid betalt skillt för sulan och jobbet, men som Danne säger så skjuter det bak foten, så om du ska värma är det nog en ide att ha sulan där. Om jag lägger mina ”vanliga” i pjäxan får jag trångt i höjdled [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
kostnad gjuta pjäxinlägg i alperna
Tillbaka
Topp