Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
kostnad gjuta pjäxinlägg i alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1267759" data-attributes="member: 35740"><p>Disclaimer: Alla har olika preferenser för hur fast pjäxorna ska sitta. Jag gillar inte känslan av betongblock som racepjäxor. </p><p></p><p>Jag är snål och nöjer mig med ett par färdiga sulor, har kört med märket Sole senaste åren. Har tidigare haft såna där dyra man gjuter med gips, men tycker inte dom är jättemycket bättre. Sole och liknande är i alla fall många gånger bättre än såna som brukar följa med pjäxorna. </p><p>[ATTACH=full]20155[/ATTACH]</p><p></p><p>Klart värt att värmeforma innerskorna med lite extra rum för tårna. Om det är ”riktiga” värmeformbara innerskor typ Intuition så blir det riktigt bra. Om man gör det i butik så brukar dom ha nån gummituta man kan ha på tårna medan man när man formar pjäxorna. Jag har bara kört hemma. Eftersom jag gjort det ett par gånger så vet jag precis hur jag vill ha det, brukar använda hushållspapper och göra kuddar jag stoppar mellan tårna och en avklippt socka på tårna. Tejpar också en kudde på sidan av ena foten där jag brukar få ont. Sen en vanlig nylonstrumpa utanpå. Kör jag med skidstrumpor under formandet blir det för stort. Lite meckigt så det kan vara värt att få hjälp i en bra butik (inte en random Sportia på köpcentret om inte nån polare sagt att den och den personalen är bra). </p><p></p><p>Som skrivits tidigare gäller det att pjäxorna inte redan är för stora, en tumregel om man köper pjäxor med intuition innerskor (Scarpa etc) brukar vara att skalet (pjäxan utan innerskor) ska vara ca 15 mm längre än foten. Och precis som du skrev kan man minska volymen med sulor. Det finns (men svårt att hitta) tunna sulor man kan lägga under den vanliga sulan, ganska praktiskt, är det svinkallt kan man ta ur den sulan och få lite mer rum och bättre värme på bekostnad av mer glapp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1267759, member: 35740"] Disclaimer: Alla har olika preferenser för hur fast pjäxorna ska sitta. Jag gillar inte känslan av betongblock som racepjäxor. Jag är snål och nöjer mig med ett par färdiga sulor, har kört med märket Sole senaste åren. Har tidigare haft såna där dyra man gjuter med gips, men tycker inte dom är jättemycket bättre. Sole och liknande är i alla fall många gånger bättre än såna som brukar följa med pjäxorna. [ATTACH type="full"]20155[/ATTACH] Klart värt att värmeforma innerskorna med lite extra rum för tårna. Om det är ”riktiga” värmeformbara innerskor typ Intuition så blir det riktigt bra. Om man gör det i butik så brukar dom ha nån gummituta man kan ha på tårna medan man när man formar pjäxorna. Jag har bara kört hemma. Eftersom jag gjort det ett par gånger så vet jag precis hur jag vill ha det, brukar använda hushållspapper och göra kuddar jag stoppar mellan tårna och en avklippt socka på tårna. Tejpar också en kudde på sidan av ena foten där jag brukar få ont. Sen en vanlig nylonstrumpa utanpå. Kör jag med skidstrumpor under formandet blir det för stort. Lite meckigt så det kan vara värt att få hjälp i en bra butik (inte en random Sportia på köpcentret om inte nån polare sagt att den och den personalen är bra). Som skrivits tidigare gäller det att pjäxorna inte redan är för stora, en tumregel om man köper pjäxor med intuition innerskor (Scarpa etc) brukar vara att skalet (pjäxan utan innerskor) ska vara ca 15 mm längre än foten. Och precis som du skrev kan man minska volymen med sulor. Det finns (men svårt att hitta) tunna sulor man kan lägga under den vanliga sulan, ganska praktiskt, är det svinkallt kan man ta ur den sulan och få lite mer rum och bättre värme på bekostnad av mer glapp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
kostnad gjuta pjäxinlägg i alperna
Tillbaka
Topp