Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kostnad och tips angående säsong i Whistler?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 368887" data-attributes="member: 61849"><p>kanske inte spekuleringsbiten är något att satsa på men en låg usd är ju klart fint om man skulle vistats där, men nu blev det kanada för min del iår igen och förra året vid den här tiden var Caden i ungefär samma nivå så möjligheten finns att caden sjunker till rimligare nivåer senare fram emot årsskiftet.</p><p></p><p>Att Caden är på en så hög nivå, beror tydligen bl.a. på att det är väldigt höga priser på råvaror och canadas ekonomi är väldigt råvaruberoende. Om folk börjar bli rädda för en ordentlig stagnation på t.ex usa-marknaden som just nu är minst sagt bräcklig kan råvarupriserna följa med ner och dra med sig caden i fallet. Tyvärr så finns det en solid efterfrågan i asien där det byggs som aldrig förr. </p><p></p><p>Sen är det ett faktum att boende i t.ex whistler har blivit 15-25% dyrare i whistler än förra året. liftkorten en aning dyrare och gissningsvis allt annat också.</p><p></p><p>Och Kitchi, jag är helt säker på att banken ljuger de jävularna blåser mig på 40 spänn varje gång mitt visakort kommer i närheten av en uttagsautomat så de borde ju absolut inte nöja sig med det utan åtminstone ljuga också, fast å andra sidan är de rätt ärliga. </p><p></p><p>-Hej vi är din bank, så här mycket har vi tagit från dig den här månaden, grattis och kom ihåg att vi är den bank i Sverige som gjorde störst vinst förra året.</p><p></p><p>Ja jävligt glad blir man varje gång man får ett kontoutdrag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 368887, member: 61849"] kanske inte spekuleringsbiten är något att satsa på men en låg usd är ju klart fint om man skulle vistats där, men nu blev det kanada för min del iår igen och förra året vid den här tiden var Caden i ungefär samma nivå så möjligheten finns att caden sjunker till rimligare nivåer senare fram emot årsskiftet. Att Caden är på en så hög nivå, beror tydligen bl.a. på att det är väldigt höga priser på råvaror och canadas ekonomi är väldigt råvaruberoende. Om folk börjar bli rädda för en ordentlig stagnation på t.ex usa-marknaden som just nu är minst sagt bräcklig kan råvarupriserna följa med ner och dra med sig caden i fallet. Tyvärr så finns det en solid efterfrågan i asien där det byggs som aldrig förr. Sen är det ett faktum att boende i t.ex whistler har blivit 15-25% dyrare i whistler än förra året. liftkorten en aning dyrare och gissningsvis allt annat också. Och Kitchi, jag är helt säker på att banken ljuger de jävularna blåser mig på 40 spänn varje gång mitt visakort kommer i närheten av en uttagsautomat så de borde ju absolut inte nöja sig med det utan åtminstone ljuga också, fast å andra sidan är de rätt ärliga. -Hej vi är din bank, så här mycket har vi tagit från dig den här månaden, grattis och kom ihåg att vi är den bank i Sverige som gjorde störst vinst förra året. Ja jävligt glad blir man varje gång man får ett kontoutdrag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kostnad och tips angående säsong i Whistler?
Tillbaka
Topp