Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kostnad och tips angående säsong i Whistler?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ulno7633" data-source="post: 368970" data-attributes="member: 64383"><p>Det är en intressant idé att investera i hus/lägenheter i Kanada, som säkert kan ge en viss avkastning. Tyvärr ligger väl inte de stora pengarna i att hyra ut stället till studenter och ungdomar. För några år sen drevs ett hotel i Fernie av en svensk, enligt vad jag har hört. Jag har ingen aning om hur det gick, men det skulle vara intressant att veta. </p><p></p><p>Området har ju helt klart potential, men risken är också förhållandevis stor. Att folk har råd att bränna 70-80k på en säsong i slutet på en högkonjunktur är kanske inget konstigt, men exklusiva skidresor blir kanske inte så prioriterat när det är lågkonjunktur. Tyvärr har jag inte något bra underlag för att ränka på det, men det skulle vara en intressant investering tror jag. En förutsättning är nog att man flyttar till platsen, för det är svårt att sköta fastigheter från andra sidan jorden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ulno7633, post: 368970, member: 64383"] Det är en intressant idé att investera i hus/lägenheter i Kanada, som säkert kan ge en viss avkastning. Tyvärr ligger väl inte de stora pengarna i att hyra ut stället till studenter och ungdomar. För några år sen drevs ett hotel i Fernie av en svensk, enligt vad jag har hört. Jag har ingen aning om hur det gick, men det skulle vara intressant att veta. Området har ju helt klart potential, men risken är också förhållandevis stor. Att folk har råd att bränna 70-80k på en säsong i slutet på en högkonjunktur är kanske inget konstigt, men exklusiva skidresor blir kanske inte så prioriterat när det är lågkonjunktur. Tyvärr har jag inte något bra underlag för att ränka på det, men det skulle vara en intressant investering tror jag. En förutsättning är nog att man flyttar till platsen, för det är svårt att sköta fastigheter från andra sidan jorden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kostnad och tips angående säsong i Whistler?
Tillbaka
Topp