Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Kotkompression
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="cyproxx" data-source="post: 1071552" data-attributes="member: 156671"><p>Har också råkat ut för en kompression fast längre ner, kota L2. Fick gå och ta röntgen flera gånger och även ha en korsett konstant i två månader. Fick endast stå eller ligga för att inte riskera att sjunka ihop i ryggen och förvärra komprimeringen.</p><p>Själva komprimeringen gjorde man inget åt utan den läckte ihop efter ett tag av sig själv, kotan kommer ju alltid vara ihoptryckt men benet växer ihop.</p><p>Tog ett par år innan jag inte kände av det, var ganska länge som ryggen kändes konstig när man sträckte på sig men gjorde inte direkt ont</p><p></p><p>Jag skulle kontakta en läkare och gå och få en röntgen för att se hur det ser ut. Jag är absolut ingen expert och har bara information efter min egen skada, din kota sitter ju mycket högre upp än vad min gör så det kanske är helt annorlunda</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="cyproxx, post: 1071552, member: 156671"] Har också råkat ut för en kompression fast längre ner, kota L2. Fick gå och ta röntgen flera gånger och även ha en korsett konstant i två månader. Fick endast stå eller ligga för att inte riskera att sjunka ihop i ryggen och förvärra komprimeringen. Själva komprimeringen gjorde man inget åt utan den läckte ihop efter ett tag av sig själv, kotan kommer ju alltid vara ihoptryckt men benet växer ihop. Tog ett par år innan jag inte kände av det, var ganska länge som ryggen kändes konstig när man sträckte på sig men gjorde inte direkt ont Jag skulle kontakta en läkare och gå och få en röntgen för att se hur det ser ut. Jag är absolut ingen expert och har bara information efter min egen skada, din kota sitter ju mycket högre upp än vad min gör så det kanske är helt annorlunda [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Kotkompression
Tillbaka
Topp