Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Kotkompression
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ella_swan94" data-source="post: 1075098" data-attributes="member: 149089"><p>Jag är ju själv ingen läkare, jag kan bara säga hur sjukt mycket bättre min rygg har blivit. Och ja det är helt annan vetenskap hos en osteopat jämfört med massör, det beror säkert på vilken massör men det blir du på en kort utbildning, en osteopat har minst fem år om jag minns rätt. Att osteopaten kan sätta diagnos på brutna ben har jag aldrig sagt, men de kan ana vad som är fel och hjälpa dig i rätt riktning. Såklart kan de inte heller läka trasiga ben, de kan där emot se till att stelheten där du har ont inte förvärras och att du inte får låsningar som förstör resten av ryggen med. Och ja, en som är skicklig kan enkelt mäta din benlängdsskillnad utan röntgen. Min är 8 mm och det stämmer på röntgen med. Och för mig har osteopatisk behandling varit överlägsen all annan. Det finns säkert tusentals dåliga osteopaten men Linda på västsvenska osteopatkliniken har räddat mitt liv - diskbråck vid 19 års ålder hade varit en katastrof för mig och mitt skidåkarliv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ella_swan94, post: 1075098, member: 149089"] Jag är ju själv ingen läkare, jag kan bara säga hur sjukt mycket bättre min rygg har blivit. Och ja det är helt annan vetenskap hos en osteopat jämfört med massör, det beror säkert på vilken massör men det blir du på en kort utbildning, en osteopat har minst fem år om jag minns rätt. Att osteopaten kan sätta diagnos på brutna ben har jag aldrig sagt, men de kan ana vad som är fel och hjälpa dig i rätt riktning. Såklart kan de inte heller läka trasiga ben, de kan där emot se till att stelheten där du har ont inte förvärras och att du inte får låsningar som förstör resten av ryggen med. Och ja, en som är skicklig kan enkelt mäta din benlängdsskillnad utan röntgen. Min är 8 mm och det stämmer på röntgen med. Och för mig har osteopatisk behandling varit överlägsen all annan. Det finns säkert tusentals dåliga osteopaten men Linda på västsvenska osteopatkliniken har räddat mitt liv - diskbråck vid 19 års ålder hade varit en katastrof för mig och mitt skidåkarliv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Kotkompression
Tillbaka
Topp