Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Kotkompression
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SaraRy" data-source="post: 1136610" data-attributes="member: 166148"><p>Jag har en kotkompression i bröstryggen som jag fick efter ett fall för 25 år sedan. Jag har ocksà scolios. </p><p></p><p>Träning är det enda som hjälper för mig - styrketräning med frivikter. Jag kan inte längre springa eller cykla snabbt - jag misstänker att det har med rotationen att göra. Jag går snabbt för att värma upp till exempel. </p><p></p><p>Lagom tunga övningar i sakta tempo är det som gäller. Roddövningar med olika redskap är det som ger mig mest. Och coreövningar. Jag undviker rent av att träna bröst utan håller mig till att stärka ryggen för att få en bra balans i kroppen. </p><p></p><p>/Sara</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SaraRy, post: 1136610, member: 166148"] Jag har en kotkompression i bröstryggen som jag fick efter ett fall för 25 år sedan. Jag har ocksà scolios. Träning är det enda som hjälper för mig - styrketräning med frivikter. Jag kan inte längre springa eller cykla snabbt - jag misstänker att det har med rotationen att göra. Jag går snabbt för att värma upp till exempel. Lagom tunga övningar i sakta tempo är det som gäller. Roddövningar med olika redskap är det som ger mig mest. Och coreövningar. Jag undviker rent av att träna bröst utan håller mig till att stärka ryggen för att få en bra balans i kroppen. /Sara [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Kotkompression
Tillbaka
Topp