Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köttig turkombo (one quiver)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TommyBorg" data-source="post: 1140479" data-attributes="member: 166043"><p>Jag har hunnit köra på Shift-bindningarna på ett par DPS Wailer Tour1 i fyra dagar nu och de känns väldigt stabila, även med 9 i DIN. Åkning har bestått av hårda pister och rejält vindpackad pudersnö. Har bara tappat skidan en gång då en skida sög fast i skaren. En önskad utlösning med andra ord ?.</p><p></p><p>Det enda problemet jag kan se är att det finns mycket hålrum och vråer där snö letar sig in, packas och fyller igen. Något som gör det svårare att skifta till vandringsläge.</p><p>Får se om det visar sig vara något problem när skidturandet kommer igång.</p><p></p><p>Till pjäxa kör jag på Nordica Strider 120. En ganska bulkig och hyffsat tung pjäxa, men jag värderar prestandan i åkning över vandrandet. </p><p>Blir det mycket turande så tänker jag att jag skaffar en ren turpjäxa framöver.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TommyBorg, post: 1140479, member: 166043"] Jag har hunnit köra på Shift-bindningarna på ett par DPS Wailer Tour1 i fyra dagar nu och de känns väldigt stabila, även med 9 i DIN. Åkning har bestått av hårda pister och rejält vindpackad pudersnö. Har bara tappat skidan en gång då en skida sög fast i skaren. En önskad utlösning med andra ord ?. Det enda problemet jag kan se är att det finns mycket hålrum och vråer där snö letar sig in, packas och fyller igen. Något som gör det svårare att skifta till vandringsläge. Får se om det visar sig vara något problem när skidturandet kommer igång. Till pjäxa kör jag på Nordica Strider 120. En ganska bulkig och hyffsat tung pjäxa, men jag värderar prestandan i åkning över vandrandet. Blir det mycket turande så tänker jag att jag skaffar en ren turpjäxa framöver. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köttig turkombo (one quiver)
Tillbaka
Topp