Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kraftig beslutsångest av skidval!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1069895" data-attributes="member: 138899"><p>det är väl framförallt flexen och formen på tailen som avgör hur dom beter sig. Har kört styva skidor med rejäl rocker bak och sådana med lite mindre rocker, men ändå styv. Bra pistprestanda men jag har för dåligt mod/teknik i offpist för att trivas med det. Där vill jag ha en skida med mjuk tail och form som undrlättar mitt åkande. Styv under foten med medel mjuk tip och mjukare tail samt vridstyv. Dvs lite förstärkt med titanal under foten eller kolfiber. Det har blivit min favorituppbyggnad för en mer allround skida, med betoning på lekfull men ändå bra pistprestanda i alla fören utom hård försäsongskonstsnö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1069895, member: 138899"] det är väl framförallt flexen och formen på tailen som avgör hur dom beter sig. Har kört styva skidor med rejäl rocker bak och sådana med lite mindre rocker, men ändå styv. Bra pistprestanda men jag har för dåligt mod/teknik i offpist för att trivas med det. Där vill jag ha en skida med mjuk tail och form som undrlättar mitt åkande. Styv under foten med medel mjuk tip och mjukare tail samt vridstyv. Dvs lite förstärkt med titanal under foten eller kolfiber. Det har blivit min favorituppbyggnad för en mer allround skida, med betoning på lekfull men ändå bra pistprestanda i alla fören utom hård försäsongskonstsnö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kraftig beslutsångest av skidval!
Tillbaka
Topp