Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
"Krön"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Slasktratten" data-source="post: 31724" data-attributes="member: 15436"><p>Har en liten fråga om s.k. krön i baken. Efter lite studier i lift spåret har jag kommit fram till att man kan göra mycket eller lite av en ojämnhet. Endel åkare utjämnar varje liten snöflinga eller knöl i backen, medans andra tar varje chans att försöka få till den perfekta v stilen.</p><p>Dessa utjämnare kan ju rent av se löjliga ut. Stjärten åker ju upp och ner som en jojo och dessa åkare är ofta även noga med att åkstilen ska se bra ut.</p><p>Medans backhopparna ser än mer patetiska ut, när dom knappt använder svängradien på skidorna. Utan istället siktar in sig på den lilla lutningsförändringen mitt i backen, kryper ihop i god tid för att sedan sträcka ut sig som Janne långben och i bästa fall lätta tilräckligt för att det ska bli ett mellanrum mellan spåren.</p><p>Detta kanske inte alla ser som ett problem.</p><p>Men jag som är en oerhört osäker person vill ju inte se ut som en klåpare i backen.</p><p>Snälla forumet vad ska jag göra ?</p><p>Och kom ihåg att det är inte idioten på bilden som skrivit brevet.</p><p></p><p>Bara en parentes, Är det inte lite löjligt med backhoppning? (dock ej när man står längst upp och skapar tanken att peka spetsarna nedåt och inta grod position)</p><p>Bara med tanke på att en backhoppare gör allt i sin makt att hoppa längre, och lyckas skutta iväg ca 120m</p><p>Medans en störtloppsåkare gör allt i sin makt att koppa kortare men drar lika väl iväg ca 70m</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Slasktratten, post: 31724, member: 15436"] Har en liten fråga om s.k. krön i baken. Efter lite studier i lift spåret har jag kommit fram till att man kan göra mycket eller lite av en ojämnhet. Endel åkare utjämnar varje liten snöflinga eller knöl i backen, medans andra tar varje chans att försöka få till den perfekta v stilen. Dessa utjämnare kan ju rent av se löjliga ut. Stjärten åker ju upp och ner som en jojo och dessa åkare är ofta även noga med att åkstilen ska se bra ut. Medans backhopparna ser än mer patetiska ut, när dom knappt använder svängradien på skidorna. Utan istället siktar in sig på den lilla lutningsförändringen mitt i backen, kryper ihop i god tid för att sedan sträcka ut sig som Janne långben och i bästa fall lätta tilräckligt för att det ska bli ett mellanrum mellan spåren. Detta kanske inte alla ser som ett problem. Men jag som är en oerhört osäker person vill ju inte se ut som en klåpare i backen. Snälla forumet vad ska jag göra ? Och kom ihåg att det är inte idioten på bilden som skrivit brevet. Bara en parentes, Är det inte lite löjligt med backhoppning? (dock ej när man står längst upp och skapar tanken att peka spetsarna nedåt och inta grod position) Bara med tanke på att en backhoppare gör allt i sin makt att hoppa längre, och lyckas skutta iväg ca 120m Medans en störtloppsåkare gör allt i sin makt att koppa kortare men drar lika väl iväg ca 70m [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
"Krön"
Tillbaka
Topp