Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kröning av kungen, tack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 46296" data-attributes="member: 13390"><p>Inlägget stack under sitt korta liv ut som ett alternativ till vardagen, en undergroundrörelse, en frustande tjur i väntan på upplopp. Det fullkomligt skimrade av briljant insikt och djupsinnig analys. </p><p></p><p>Under några darrande timmar höll Åres styre krismöte för att se om något kunde räddas undan den framvälvande lynchmobben. Som en sista utväg, strax innan den totala kollapsen, kontaktades Johan, drivkraften bakom skidsidan freeride.nu. Enligt ett envist rykte var det nämligen där, mitt bland småjibbarnas oskyldiga diskuterande, som ett inlägg med sällan skådad frenesi trumpetade ut åsikter som ingen tidigare vågat uttrycka i skrift. Det var naturligtvis Skidpryot som ånyo inmudigat ansenliga mängder av vetedestillat och som stärkt av dryckenskapen ställde sig själv som härförare för det begynnande upproret. </p><p>Johan fick se sig själv motsträvigt och under påverkan av visst våld ge vika för Åres utsände. Genom att för evigt radera det nu redan legendariska inlägget kunde flodvågen hejdas i ett relativt tidigt skede. Med darr på rösten uttalar jag en försiktig undran över vad som hänt om Skidpryot fått fortsätta sitt korståg. Åre som ort hade naturligtvis slutat existera, det är med klarhet fastslaget, men vad mera? Hade hela Stjärnan med följe fått packa ihop sin verksamhet i Svea Rike och skamset fått dra sig tillbaka till sin stenborg i Hemsedalstrakten? Vilka scener som hade målats upp kan bara med sanning förutses av en spekulerande dåre påverkad av kraftiga stimulantia. </p><p></p><p>Kanske var det likväl ödet som avkunnande sin dom och ledde Skidpryots inlägg rakt in på martyrens dödliga stig. </p><p></p><p>Inlägg of the year - rest in peace.</p><p></p><p>____________________________________________</p><p></p><p></p><p>/Removed invisible lines:</p><p>"Eller så var det bara ett i raden onödiga inlägg som togs bort. Nu blev jag så där osäker igen. "</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 46296, member: 13390"] Inlägget stack under sitt korta liv ut som ett alternativ till vardagen, en undergroundrörelse, en frustande tjur i väntan på upplopp. Det fullkomligt skimrade av briljant insikt och djupsinnig analys. Under några darrande timmar höll Åres styre krismöte för att se om något kunde räddas undan den framvälvande lynchmobben. Som en sista utväg, strax innan den totala kollapsen, kontaktades Johan, drivkraften bakom skidsidan freeride.nu. Enligt ett envist rykte var det nämligen där, mitt bland småjibbarnas oskyldiga diskuterande, som ett inlägg med sällan skådad frenesi trumpetade ut åsikter som ingen tidigare vågat uttrycka i skrift. Det var naturligtvis Skidpryot som ånyo inmudigat ansenliga mängder av vetedestillat och som stärkt av dryckenskapen ställde sig själv som härförare för det begynnande upproret. Johan fick se sig själv motsträvigt och under påverkan av visst våld ge vika för Åres utsände. Genom att för evigt radera det nu redan legendariska inlägget kunde flodvågen hejdas i ett relativt tidigt skede. Med darr på rösten uttalar jag en försiktig undran över vad som hänt om Skidpryot fått fortsätta sitt korståg. Åre som ort hade naturligtvis slutat existera, det är med klarhet fastslaget, men vad mera? Hade hela Stjärnan med följe fått packa ihop sin verksamhet i Svea Rike och skamset fått dra sig tillbaka till sin stenborg i Hemsedalstrakten? Vilka scener som hade målats upp kan bara med sanning förutses av en spekulerande dåre påverkad av kraftiga stimulantia. Kanske var det likväl ödet som avkunnande sin dom och ledde Skidpryots inlägg rakt in på martyrens dödliga stig. Inlägg of the year - rest in peace. ____________________________________________ /Removed invisible lines: "Eller så var det bara ett i raden onödiga inlägg som togs bort. Nu blev jag så där osäker igen. " [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kröning av kungen, tack!
Tillbaka
Topp