Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kröning av kungen, tack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 46318" data-attributes="member: 13861"><p>Tja, vad säger man? Weltklasse? Vilse i pannkakan? Pulesveis? Hyvää päivä? För en gångs skull skriver du någonting vettigt, nämligen att du har fullständigt fel. Fel, fel, fel - som den gode Brasse sade en gång i tiden i ett program som du uppenbarligen missade. </p><p></p><p>Så det är alltså du som skapar alla trender med ditt banbrytande regelkrossande och avsaknad av logik. Till slut har mänskligheten funnit mannen bakom alla de "trender" som fullkomligen gödslats över vår branta värld. Jag har alltid undrat vem som fick den ypperliga idén att ta en fatski, montera två bindningar efter varandra, kasta stavarna och presto! Skwalen var född! Thank you, God! Som vi hade längtat, äntligen var våra enträgna försök att uppnå den perfekta svängen endast minnen blott. Eller varför inte den gången du tog med dina gamla miniskidor till backen, böjde upp bakändarna och vips! Snowblades, AKA Skiboards, AKA Funcarvers, AKA Skitdumt hade sett dagens ljus. Så det var alltså dig vi såg ge dig av i snöstormen och brytskaren på ett par dyliga tingestar, huvudet krönt med en orange clownperuk och en cigg i mungipan. Du verkade ha så innerligt kul att inte ens dina jeans var torra efter åket. Ljuvligt. Ordet imponerad räcker liksom inte till för att beskriva vad jag känner inför denna totala uppvisning av ren och skär klass. Och det var alltså du som fick den briljanta idén att såga sönder din gamla Hooger Booger bräda, sätta en länk emellan delarna och simsalabim! du hade trollat fram en Snakeboard. Troligen det allra minst effektiva sättet att ta sig mellan punkt F och punkt G på ett berg som någonsin skådats.</p><p></p><p>Men säg mig, var får du all inspiration ifrån? Antar att du spenderat en väldans massa kvällar i din ensamhet på pojkrummet med dina gamla nummer av Oppfinnar-Jocke. Väggarna prydda med bilder på dina idoler Staffan och Bengt. Ah, inte undra på att skidvärlden sedan fick ta del av din obändiga fantasi. Vilken fingerspitzgefühl, inte ens Janne Boklöv förmår komma upp i dina skidinnovativa höjder. Och nu har som bekant turen kommit till det språkliga planet. Både vårt kära modersmål och kulturimperialismens franska får sig en rejäl omgång av ditt lingvistiska trollspö. Det kanske rentav är bäst att varsko Horace ögonaböj? Jag menar, här har vi ju en själ som mer än väl skulle platsa bland de vältaliga och lärda aderton. Det står ju redan ett par stolar där och samlar damm, vad vore väl bättre än att en av dem skulle fyllas upp med all den språkliga kraft som finns dold bakom pseudonymen språk-, förlåt skidpryot. Med lite hjälp från de lärde skulle nog din redan unika, men idagsläget något kantiga, debatt- och associationsteknik kunna slipas till en smula och kanske till och med bli förståelig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 46318, member: 13861"] Tja, vad säger man? Weltklasse? Vilse i pannkakan? Pulesveis? Hyvää päivä? För en gångs skull skriver du någonting vettigt, nämligen att du har fullständigt fel. Fel, fel, fel - som den gode Brasse sade en gång i tiden i ett program som du uppenbarligen missade. Så det är alltså du som skapar alla trender med ditt banbrytande regelkrossande och avsaknad av logik. Till slut har mänskligheten funnit mannen bakom alla de "trender" som fullkomligen gödslats över vår branta värld. Jag har alltid undrat vem som fick den ypperliga idén att ta en fatski, montera två bindningar efter varandra, kasta stavarna och presto! Skwalen var född! Thank you, God! Som vi hade längtat, äntligen var våra enträgna försök att uppnå den perfekta svängen endast minnen blott. Eller varför inte den gången du tog med dina gamla miniskidor till backen, böjde upp bakändarna och vips! Snowblades, AKA Skiboards, AKA Funcarvers, AKA Skitdumt hade sett dagens ljus. Så det var alltså dig vi såg ge dig av i snöstormen och brytskaren på ett par dyliga tingestar, huvudet krönt med en orange clownperuk och en cigg i mungipan. Du verkade ha så innerligt kul att inte ens dina jeans var torra efter åket. Ljuvligt. Ordet imponerad räcker liksom inte till för att beskriva vad jag känner inför denna totala uppvisning av ren och skär klass. Och det var alltså du som fick den briljanta idén att såga sönder din gamla Hooger Booger bräda, sätta en länk emellan delarna och simsalabim! du hade trollat fram en Snakeboard. Troligen det allra minst effektiva sättet att ta sig mellan punkt F och punkt G på ett berg som någonsin skådats. Men säg mig, var får du all inspiration ifrån? Antar att du spenderat en väldans massa kvällar i din ensamhet på pojkrummet med dina gamla nummer av Oppfinnar-Jocke. Väggarna prydda med bilder på dina idoler Staffan och Bengt. Ah, inte undra på att skidvärlden sedan fick ta del av din obändiga fantasi. Vilken fingerspitzgefühl, inte ens Janne Boklöv förmår komma upp i dina skidinnovativa höjder. Och nu har som bekant turen kommit till det språkliga planet. Både vårt kära modersmål och kulturimperialismens franska får sig en rejäl omgång av ditt lingvistiska trollspö. Det kanske rentav är bäst att varsko Horace ögonaböj? Jag menar, här har vi ju en själ som mer än väl skulle platsa bland de vältaliga och lärda aderton. Det står ju redan ett par stolar där och samlar damm, vad vore väl bättre än att en av dem skulle fyllas upp med all den språkliga kraft som finns dold bakom pseudonymen språk-, förlåt skidpryot. Med lite hjälp från de lärde skulle nog din redan unika, men idagsläget något kantiga, debatt- och associationsteknik kunna slipas till en smula och kanske till och med bli förståelig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kröning av kungen, tack!
Tillbaka
Topp