Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kröning av kungen, tack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skidpryot" data-source="post: 46319" data-attributes="member: 33785"><p>Kan väl säga så här GlisseurE (hoppsan ett stort feting E)...nästa års stora trend kommer vara telemarksknackning...(tror de flesta fattar vad detta innebär)...så att försäljningen av spadar i härdat aluminium kommer att öka lavinartat...</p><p></p><p>...om jag ser någon spraya puder ordentligt på berget iförd skinpaj, jeans, pannband, en schysst mustache under snoken med en cigg i truten, kan han få åka sjärtlapp om han vill...I don´t care...han är en självklar mastodonthjälte!!!</p><p></p><p>Vad folk tycker om min språkbegåvning...tja...vad ska man säga...hyser ett naturligt förakt mot akademiska studier på alla plan, så den är ju helt klart hemsnickrad, ologisk, men helt klart hållbar ur ologisk synpunkt...fantasifull är min egen beskrivning.</p><p></p><p>Föraktet mot akademiska trams studier grundar sig i denna regeln - om man studerar mycket blir det väldigt lite, eller ingen skidåkning alls. Om man inte studerar, kan man åka skidor när man vill! </p><p></p><p>Dessutom så har jag märkt att många akademiker sysslar med telemarksåkning, dubbel olycka alltså...dubbelt förakt...</p><p></p><p>För ett antal år sedan blev jag hånad av en jänkare pga att jag hade ett par FETINGLAGG. Jänkaren åkte telizzzar vill jag påpeka. Han hävdade att mina överdimensionerade skidor var för gamla gubbar som inte kunde åka skidor, och inte för en yngling av min kapacitet. Jag svarade honom då att vill du ta bort känslan i din åkning, åk telizzzar. Vill du multiplicera skidåkningens känsla med oändligheten, åk alpina fat BOYZZZ!!! Det sa jag då, och det säger jag nu...</p><p></p><p>Jag har sagt det förut och jag säger det igen...snowbläjds...telizzzar...förväxta snowbläjds (även kallade fjortislagg eller twintips)...snoijbord...same shit diffrent name...det finns bara ett sätt att nyttja berget på, alpina FETINGLAGG!!! trendsättare eller inte...mysig clown eller elak gore-tex nazist...</p><p></p><p>/skidpryot - äger en härdad aluminium spade, och en kraftig högerswing...är inte akademiskt utbildad...om nån missade det...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skidpryot, post: 46319, member: 33785"] Kan väl säga så här GlisseurE (hoppsan ett stort feting E)...nästa års stora trend kommer vara telemarksknackning...(tror de flesta fattar vad detta innebär)...så att försäljningen av spadar i härdat aluminium kommer att öka lavinartat... ...om jag ser någon spraya puder ordentligt på berget iförd skinpaj, jeans, pannband, en schysst mustache under snoken med en cigg i truten, kan han få åka sjärtlapp om han vill...I don´t care...han är en självklar mastodonthjälte!!! Vad folk tycker om min språkbegåvning...tja...vad ska man säga...hyser ett naturligt förakt mot akademiska studier på alla plan, så den är ju helt klart hemsnickrad, ologisk, men helt klart hållbar ur ologisk synpunkt...fantasifull är min egen beskrivning. Föraktet mot akademiska trams studier grundar sig i denna regeln - om man studerar mycket blir det väldigt lite, eller ingen skidåkning alls. Om man inte studerar, kan man åka skidor när man vill! Dessutom så har jag märkt att många akademiker sysslar med telemarksåkning, dubbel olycka alltså...dubbelt förakt... För ett antal år sedan blev jag hånad av en jänkare pga att jag hade ett par FETINGLAGG. Jänkaren åkte telizzzar vill jag påpeka. Han hävdade att mina överdimensionerade skidor var för gamla gubbar som inte kunde åka skidor, och inte för en yngling av min kapacitet. Jag svarade honom då att vill du ta bort känslan i din åkning, åk telizzzar. Vill du multiplicera skidåkningens känsla med oändligheten, åk alpina fat BOYZZZ!!! Det sa jag då, och det säger jag nu... Jag har sagt det förut och jag säger det igen...snowbläjds...telizzzar...förväxta snowbläjds (även kallade fjortislagg eller twintips)...snoijbord...same shit diffrent name...det finns bara ett sätt att nyttja berget på, alpina FETINGLAGG!!! trendsättare eller inte...mysig clown eller elak gore-tex nazist... /skidpryot - äger en härdad aluminium spade, och en kraftig högerswing...är inte akademiskt utbildad...om nån missade det... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kröning av kungen, tack!
Tillbaka
Topp