Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Kroppsposition Snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 832561" data-attributes="member: 66286"><p>Det bästa är ju att blanda stilarna. All hålla sig till en filosofi är ju att begränsa sig själv. Själv lärde jag mig att åka med badbollstekniken, tänk att du har en badboll som du håller i åkriktningen och lyfter från höger till vänster i en hög båge när du åker. Ju bättre man blir desto mer kan man håla bollen utåt istället för framåt (lite flummigt men jag hoppas ni fattar). Det innebär kanske att man åker mer fakie än switch när man åker baklänges.</p><p></p><p>Så när man spättar i pisten kör man en teknik, i parken en och offpist en annan. Kör på det som känns rätt</p><p></p><p>P.S En nackdel med paralella axlar är ju att det blir bökigare, upplever jag det, att åka i "störtloppställning"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 832561, member: 66286"] Det bästa är ju att blanda stilarna. All hålla sig till en filosofi är ju att begränsa sig själv. Själv lärde jag mig att åka med badbollstekniken, tänk att du har en badboll som du håller i åkriktningen och lyfter från höger till vänster i en hög båge när du åker. Ju bättre man blir desto mer kan man håla bollen utåt istället för framåt (lite flummigt men jag hoppas ni fattar). Det innebär kanske att man åker mer fakie än switch när man åker baklänges. Så när man spättar i pisten kör man en teknik, i parken en och offpist en annan. Kör på det som känns rätt P.S En nackdel med paralella axlar är ju att det blir bökigare, upplever jag det, att åka i "störtloppställning" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Kroppsposition Snowboard
Tillbaka
Topp