Kul tävling

MADZ

Ny medlem
Kul tävling
Ett tips till alla som har ett par telisskidor i garderoben. Stick till Åre den 5-7/4 och kör Lapin Kulta Telemark trophy. Det är en grymt kul tävling där alla kan vara med och de bästa priserna lottas ut. Det brukar vara priser för upp till 100 000:- och man kan bland annat vinna skidor, Breitling klockor, kläder m.m. Det brukar vara tre deltävlingar och den sammanlagda vinnaren blir Mr. Lapin Kulta. Det brukar vara ganska hård konkurrens för att bli totalvinnare då en hel del säkra killar och tjejer brukar komma och köra. Förra året vann Måns Åberg, en kille från landslaget och en duktig tjej som jag inte kommer ihåg namnet på men jag tänker åka dit och mäta mina krafter med landslagsåkarna och hoppas på att vinna något grymt pris på utlottningen. Kanske man skulle kasta på ett galet fösök på en D-Spinn och hoppas på det bästa så kanske man kan få pris för bästa krasch.

MADZ

Kul tävling
Glömde bort att berätta om den sköna deltävlingen som brukar gå på lördagsmorgonen. Först ner från toppen av Kabinen ner till botten. En helt galen grej där alla startar samtidigt och det blir ett helvetes race ner till Timmerstugan. Åktiden brukar ligga på ca 3.5 min. Tänk dig själv att ligga axel mot axel med en konkurrent i 110 km/h i nästan 4 min utför Åreskutan. GRYMT!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp