Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Kunskap om Offpist, toppturer önskas...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 395931" data-attributes="member: 33485"><p>Grejen är den att du lägger "filten" över (notera över - så lite snökontakt som möjligt) för att på så vis reflektera kroppens värme. Lite som dedäringa stora speglarna käringen i suntrip har under hakan för att sola halsen och dubbelhakorna.</p><p></p><p>Jag har som sagt aldrig provat detta skarpt i vinterförhållanden men testat den både själv och på vänner hösttid och då har den fungerat. Huruvida det finns bättre produkter på marknaden uttalar jag mig inte om.</p><p></p><p>Ska absolut ta en kik på bivibag centralbyrakraten!</p><p></p><p></p><p>EDIT: Kikade precis på bivibag ultralight. Men att flytta en skadad person in i en säck? Stämmer inte riktigt in på den utbildning jag har. Men den fungerar som filt också?</p><p></p><p>12x19 cm är ju också rätt stort och en vikt på 340 g gör ju att den faktiskt tar plats och därmed kan den bli lätt att hoppa över om man inte går ut på längre turer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 395931, member: 33485"] Grejen är den att du lägger "filten" över (notera över - så lite snökontakt som möjligt) för att på så vis reflektera kroppens värme. Lite som dedäringa stora speglarna käringen i suntrip har under hakan för att sola halsen och dubbelhakorna. Jag har som sagt aldrig provat detta skarpt i vinterförhållanden men testat den både själv och på vänner hösttid och då har den fungerat. Huruvida det finns bättre produkter på marknaden uttalar jag mig inte om. Ska absolut ta en kik på bivibag centralbyrakraten! EDIT: Kikade precis på bivibag ultralight. Men att flytta en skadad person in i en säck? Stämmer inte riktigt in på den utbildning jag har. Men den fungerar som filt också? 12x19 cm är ju också rätt stort och en vikt på 340 g gör ju att den faktiskt tar plats och därmed kan den bli lätt att hoppa över om man inte går ut på längre turer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Kunskap om Offpist, toppturer önskas...
Tillbaka
Topp