Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kunskap vs. Utrustning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ville-vessla" data-source="post: 473922" data-attributes="member: 54648"><p>Tompan: </p><p>Jag tror nog vi är överens. Jag är som sagt för kunskap och mot överdriven bantning.</p><p>Visst det var lite tillspetsat, din vikt har marginell betydelse. Men tyvärr spelar det ju ännu mindre roll hur bra man är på att bedöma lavinfara om man inte använder kunskapen. Det vill säga, bara när man avstår vissa åk vid vissa tillfällen, åker flackare eller minskar konsekvenserna om något går fel minskar risken. Det hjälper ju inte att känna till faran om man inte undviker den. Det här är ju inget som löser sig helt vare sig med kunskap eller erfarenhet, om vi lockas av hyfsat brant offpist.</p><p></p><p>Edit. Det är därför jag förespråkar gott om tid till skidåkning och och lite is i magen för största möjliga glädje till minsta risk.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ville-vessla, post: 473922, member: 54648"] Tompan: Jag tror nog vi är överens. Jag är som sagt för kunskap och mot överdriven bantning. Visst det var lite tillspetsat, din vikt har marginell betydelse. Men tyvärr spelar det ju ännu mindre roll hur bra man är på att bedöma lavinfara om man inte använder kunskapen. Det vill säga, bara när man avstår vissa åk vid vissa tillfällen, åker flackare eller minskar konsekvenserna om något går fel minskar risken. Det hjälper ju inte att känna till faran om man inte undviker den. Det här är ju inget som löser sig helt vare sig med kunskap eller erfarenhet, om vi lockas av hyfsat brant offpist. Edit. Det är därför jag förespråkar gott om tid till skidåkning och och lite is i magen för största möjliga glädje till minsta risk. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kunskap vs. Utrustning?
Tillbaka
Topp