Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kunskap vs. Utrustning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 474242" data-attributes="member: 74439"><p>Hur vet man om man ska stå över ett åk om man inte har kunskap att bedöma situationen?</p><p>Får man automatiskt kunskaper om att bedöma lavinfaran i en viss sluttning iom att man tränar med sin transa? Det är ju just det som är pudelns kärna, ingen människa i hela världen kan stå upp och säga "nej det där är för farligt" om man inte vet hur man ska bedöma faran!</p><p>Att läsa i böcker är en sak, och en bra sådan. Men inget slår praktisk kunskap när det gäller att vistas i lavinterräng. Dessvärre anser jag att svenska säsongare inte tar den kunskapen på tillräckligt stort allvar. Det är en sådan hype kring säkerhetsutrustning i det här landet att man helt har missat den grundläggande kunskapen i att inte behöva använda sig av utrustningen...tyvärr tycker jag...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 474242, member: 74439"] Hur vet man om man ska stå över ett åk om man inte har kunskap att bedöma situationen? Får man automatiskt kunskaper om att bedöma lavinfaran i en viss sluttning iom att man tränar med sin transa? Det är ju just det som är pudelns kärna, ingen människa i hela världen kan stå upp och säga "nej det där är för farligt" om man inte vet hur man ska bedöma faran! Att läsa i böcker är en sak, och en bra sådan. Men inget slår praktisk kunskap när det gäller att vistas i lavinterräng. Dessvärre anser jag att svenska säsongare inte tar den kunskapen på tillräckligt stort allvar. Det är en sådan hype kring säkerhetsutrustning i det här landet att man helt har missat den grundläggande kunskapen i att inte behöva använda sig av utrustningen...tyvärr tycker jag... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kunskap vs. Utrustning?
Tillbaka
Topp