Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kunskap vs. Utrustning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 474316" data-attributes="member: 74439"><p>hehe, ja det inlägget kanske behöver redigeras med en förtydling.</p><p>Det var menat ironiskt, "glasklart" finns ju inte liksom inte. Samtidigt tyckte jag att det var lite kul formulerat för mig, om du står på en sten=ingen lavin ;-)</p><p></p><p>Visst är en övertro på sig själv det allra farligaste, det har jag aldrig tvivlat på. Däremot kan jag säga att en övertro på sig själv ofta följer i spåren av säkerhetsutrustning, iaf enligt mina erfarenheter.</p><p>Att tankegångar i stil med "vi kör ju säkert, alla har sändare, spade och sond!" är vanliga bland främst unga män kan väll ingen förneka.</p><p>Vad som sedan ligger bakom de siffror som framkommit i rapporten vesslan hänvisade sig till kan vi ju bara spekulera i.</p><p>26 åringar har precis studerat färdigt och inser att CSN vill ha igen ölpengarna och är därmed mer självmordsbenägna? ;-)</p><p></p><p>//Tompan; lögn, förbannad lögn och statistik!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 474316, member: 74439"] hehe, ja det inlägget kanske behöver redigeras med en förtydling. Det var menat ironiskt, "glasklart" finns ju inte liksom inte. Samtidigt tyckte jag att det var lite kul formulerat för mig, om du står på en sten=ingen lavin ;-) Visst är en övertro på sig själv det allra farligaste, det har jag aldrig tvivlat på. Däremot kan jag säga att en övertro på sig själv ofta följer i spåren av säkerhetsutrustning, iaf enligt mina erfarenheter. Att tankegångar i stil med "vi kör ju säkert, alla har sändare, spade och sond!" är vanliga bland främst unga män kan väll ingen förneka. Vad som sedan ligger bakom de siffror som framkommit i rapporten vesslan hänvisade sig till kan vi ju bara spekulera i. 26 åringar har precis studerat färdigt och inser att CSN vill ha igen ölpengarna och är därmed mer självmordsbenägna? ;-) //Tompan; lögn, förbannad lögn och statistik! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kunskap vs. Utrustning?
Tillbaka
Topp