Kvalite Nordica skidor ?

jetstick

Ny medlem
Kvalite Nordica skidor ?
Någon mer än jag som lyckats köra sönder Nordica skidor ? Har ett par Doberman Pro RC som jag varit jättenöjd med åkmässigt. Men nu har ena skidan delat på sig helt i sandwich-konstruktionen. Sa bara knäck i en sväng...
Tänker kanske köpa Nordica igen men inte om det är en allmän svaghet som fler råkat ut för.

Kvalite Nordica skidor ?
Jag har ett par nodica supecharger ignition. Jag har visserligen bara kört på dom denna säsongen men jag har inte haft några problem med skidorna. Mycket nöjd.

Kvalite Nordica skidor ?
mina supercharger enforcer svällde upp under bindningen efter 2 månader... skidan var ju stört skön men lite segt att den skulle gå och pajja på det sättet....

kan ha att göra med att jag åkte på en sten i början av säsongen, repan gick hela vägen in till "det vita". men vad vet jag?

edit: ja det svällde alltså mellan stålkanten och träet (?).

Senast ändrad:
Kvalite Nordica skidor ?
HultEM sa:
mina supercharger enforcer svällde upp under bindningen efter 2 månader... skidan var ju stört skön men lite segt att den skulle gå och pajja på det sättet....

kan ha att göra med att jag åkte på en sten i början av säsongen, repan gick hela vägen in till "det vita". men vad vet jag?

edit: ja det svällde alltså mellan stålkanten och träet (?).
Det kan ha något med din repa som gick in till "det vita" ja! Har inget med kvalité att göra.

Kvalite Nordica skidor ?
Dock har jag fått höra av många att stenar skär som smör i just Nordica Skidorna? kan ju tillägga att jag lagade repan dagen efter :P

Tillbaka
Topp