Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kvalite på girohjälmar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bmskier" data-source="post: 79374" data-attributes="member: 34508"><p>En annan sak att kolla upp; vet inte om det omfattar Giro¨s skidhjälmar...: Min cykelhjälm (Giro Exodus) omfattas av nån garanti så jag kan skicka inn den til Giro om jag krascher den ordentligt och få en ny likedan. En av poengene i dette er att Giro får en viss mängd med "âkta" kraschade hjälmar att kolla på och forbättra utifrån. Sen tror jag inte att SÅ hemskt många gör det; så det kostar kanske inte Giro så mycket jämnfört med reklamvärdet (vet att detta var viktigt for flera polare innan dom la typ 1500,- for en xc-cykelhjälm). Jag har själv bytt ut min hjälm två gångar for några år sen; jobbade som cykelbud och vart nedkört av biler med kvadrade hjälmar til fölg. Skönt att skicka inn den och få en ny etter 3-4 veckor; nån hundralapp i porto är ju inget...</p><p></p><p>Håller med SkankyJess (Jeezus, vilke associationer det namnet gir..), alla hjälmar måste bytas efter en rejäl smäll. En smäll som är tilräkligt for att kvadra en Giro räckar ochså for att måste byta en annan hjälm. Att Giro-hjälmarna sen är lite mer (visuellt i alla fall) ömtåliga for att t.x. ligga i en resväska med isyxor och stegjärn etc. är sånt man vänjar sig ved. Inget störra problem att packa den lite forsiktigt och sånt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bmskier, post: 79374, member: 34508"] En annan sak att kolla upp; vet inte om det omfattar Giro¨s skidhjälmar...: Min cykelhjälm (Giro Exodus) omfattas av nån garanti så jag kan skicka inn den til Giro om jag krascher den ordentligt och få en ny likedan. En av poengene i dette er att Giro får en viss mängd med "âkta" kraschade hjälmar att kolla på och forbättra utifrån. Sen tror jag inte att SÅ hemskt många gör det; så det kostar kanske inte Giro så mycket jämnfört med reklamvärdet (vet att detta var viktigt for flera polare innan dom la typ 1500,- for en xc-cykelhjälm). Jag har själv bytt ut min hjälm två gångar for några år sen; jobbade som cykelbud och vart nedkört av biler med kvadrade hjälmar til fölg. Skönt att skicka inn den och få en ny etter 3-4 veckor; nån hundralapp i porto är ju inget... Håller med SkankyJess (Jeezus, vilke associationer det namnet gir..), alla hjälmar måste bytas efter en rejäl smäll. En smäll som är tilräkligt for att kvadra en Giro räckar ochså for att måste byta en annan hjälm. Att Giro-hjälmarna sen är lite mer (visuellt i alla fall) ömtåliga for att t.x. ligga i en resväska med isyxor och stegjärn etc. är sånt man vänjar sig ved. Inget störra problem att packa den lite forsiktigt och sånt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Kvalite på girohjälmar?
Tillbaka
Topp