Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
*Kvalitetsskidor*
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 13128" data-attributes="member: 13245"><p>Jag skall återkomma till det här med kvalitet senare, när jag har mer tid. </p><p></p><p>Angående metall i allmänhet och Völkl i nynnerhet kan jag bara säga att jag aldrig skört en riktigt skön skida utan metall. Nackdelen med metall är dock att skdan kan bockas. Det är ett problem med Völkl. Att en Völkl rakt uppochned skulle knäckas i betydelse gå av torde var ovanligt. Völkl är kanske den firma som genom alla tider satt ihop sina skidor mest noggrannt. Användandet av metall är en kompromiss, man får en bättre skida som är lite känsligare för vissa typer av externt våld. Mindre bockningar går för övrigt att fixa hos generalagenten. Till och med proffsen böjer och fixar med sina favoritlagg.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 13128, member: 13245"] Jag skall återkomma till det här med kvalitet senare, när jag har mer tid. Angående metall i allmänhet och Völkl i nynnerhet kan jag bara säga att jag aldrig skört en riktigt skön skida utan metall. Nackdelen med metall är dock att skdan kan bockas. Det är ett problem med Völkl. Att en Völkl rakt uppochned skulle knäckas i betydelse gå av torde var ovanligt. Völkl är kanske den firma som genom alla tider satt ihop sina skidor mest noggrannt. Användandet av metall är en kompromiss, man får en bättre skida som är lite känsligare för vissa typer av externt våld. Mindre bockningar går för övrigt att fixa hos generalagenten. Till och med proffsen böjer och fixar med sina favoritlagg. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
*Kvalitetsskidor*
Tillbaka
Topp