Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kvick skida för trams off-pist...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KalleKax" data-source="post: 292315" data-attributes="member: 13885"><p>Det där med styva skidor... Måste erkänna att jag hade exakt samma uppfattning som dig tills jag fick ett par hendryx på mina fötter. Jag åker bätter och tycker att de är stadigare med ett par lite mjukare skidor än ett par långa hårda spätt. Hur ofta behöver man en skida som är 2m lång och hård som ett spett? Om man har tekninken lovar jag att man åker snabbare bätter och stadigare på ett par mjukare skidor. Av den anledningen att du kan åka den skidan på ett skär och åker du på skär är det alltid stabilare än att åka på sladd. </p><p>Så mitt tips är att kolla på ett par hendryx med soft flex och bra sväng.</p><p>Enligt mig ska stöckli hålla sig till att göra pist skidor.</p><p>Kalle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KalleKax, post: 292315, member: 13885"] Det där med styva skidor... Måste erkänna att jag hade exakt samma uppfattning som dig tills jag fick ett par hendryx på mina fötter. Jag åker bätter och tycker att de är stadigare med ett par lite mjukare skidor än ett par långa hårda spätt. Hur ofta behöver man en skida som är 2m lång och hård som ett spett? Om man har tekninken lovar jag att man åker snabbare bätter och stadigare på ett par mjukare skidor. Av den anledningen att du kan åka den skidan på ett skär och åker du på skär är det alltid stabilare än att åka på sladd. Så mitt tips är att kolla på ett par hendryx med soft flex och bra sväng. Enligt mig ska stöckli hålla sig till att göra pist skidor. Kalle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kvick skida för trams off-pist...
Tillbaka
Topp