Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kvick skida för trams off-pist...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Spinner" data-source="post: 292464" data-attributes="member: 60833"><p>Där satte du huvudet på spiken (men missade ändå poängen). Stormriderna är bra nästan jämt - utom just i "tight off-pist i låg fart"!</p><p></p><p>Med en radie på 20.4m är Stormrider givetvis ingen liten och kvick skida, om man nu inte är uppvuxen med fetingar, däremot är det den bästa allroundskida jag kan tänka mig utom möjligen RC4 GS-C. </p><p>Om jag nu ibland vill ha en skida som är kortare, har mindre radie och är snabbare från kant till kant så är det väl inte så konstigt. Om jag dessutom vill att den ändå ska vara skapligt styv eftersom jag sannolikt väger 15kg mera än genomsnittsåkaren på en sådan skida, så är det väl heller inte så konstigt. Åker man där det är väldigt trångt, knöligt och jäkligt så är det viss finess med att ha just en sådan skida.</p><p></p><p>Inser förresten att det finns vissa kulturella skillnader mellan freeriders och alpina tävlingsåkare (som också gärna åker off-pist)...</p><p></p><p>Det jag nu ska leta efter är ungefär en slalomskida i tävlingsklass på ca. 170cm med radie på 13-15m, med något större bredd framtill än en renodlad slalomtävlingsskida har.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Spinner, post: 292464, member: 60833"] Där satte du huvudet på spiken (men missade ändå poängen). Stormriderna är bra nästan jämt - utom just i "tight off-pist i låg fart"! Med en radie på 20.4m är Stormrider givetvis ingen liten och kvick skida, om man nu inte är uppvuxen med fetingar, däremot är det den bästa allroundskida jag kan tänka mig utom möjligen RC4 GS-C. Om jag nu ibland vill ha en skida som är kortare, har mindre radie och är snabbare från kant till kant så är det väl inte så konstigt. Om jag dessutom vill att den ändå ska vara skapligt styv eftersom jag sannolikt väger 15kg mera än genomsnittsåkaren på en sådan skida, så är det väl heller inte så konstigt. Åker man där det är väldigt trångt, knöligt och jäkligt så är det viss finess med att ha just en sådan skida. Inser förresten att det finns vissa kulturella skillnader mellan freeriders och alpina tävlingsåkare (som också gärna åker off-pist)... Det jag nu ska leta efter är ungefär en slalomskida i tävlingsklass på ca. 170cm med radie på 13-15m, med något större bredd framtill än en renodlad slalomtävlingsskida har. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kvick skida för trams off-pist...
Tillbaka
Topp