Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kvick skida för trams off-pist...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Spinner" data-source="post: 326225" data-attributes="member: 60833"><p>Nä, jag har inte shoppat skidor ännu. Fullt upp med så mycket annat när nu sommaren dök upp, men nåt ska det väl bli.</p><p></p><p>Håller i allra högsta grad med dallan, att det egentligen inte är radien som är av betydelse i det här fallet, utan längden. Det jag tänker mig är en relativt kort skida som gör det möjligt att åka träden och "orgeltramp" med ungarna utan att det känns som jag har kanoter på pjäxorna, men samtidigt vill jag som sagt ändå ha en ganska styv skida, för jag tycker verkligt uppriktigt illa om mjuka skidor, såvida jag inte ska surfa i puder med verkligt jättebreda lagg.</p><p></p><p>Ett par riktigt bra slalomskidor är det som de flesta i min bekantsskapskrets nu rekommenderar och det är också det jag hann testa lite i slutet av säsongen, och var då rätt nöjd med det. Får väl återkomma till vintern när jag hittat mina skidor.</p><p></p><p>Tycker förresten att det är mäktigt kul med kommentarer om att "bättra på tekniken" ifrån såna som tydligen förutsätter att de är bäst i backen. Vi kanske ses i backen någon gång. Åka Nordal baklänges nästa vår kanske?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Spinner, post: 326225, member: 60833"] Nä, jag har inte shoppat skidor ännu. Fullt upp med så mycket annat när nu sommaren dök upp, men nåt ska det väl bli. Håller i allra högsta grad med dallan, att det egentligen inte är radien som är av betydelse i det här fallet, utan längden. Det jag tänker mig är en relativt kort skida som gör det möjligt att åka träden och "orgeltramp" med ungarna utan att det känns som jag har kanoter på pjäxorna, men samtidigt vill jag som sagt ändå ha en ganska styv skida, för jag tycker verkligt uppriktigt illa om mjuka skidor, såvida jag inte ska surfa i puder med verkligt jättebreda lagg. Ett par riktigt bra slalomskidor är det som de flesta i min bekantsskapskrets nu rekommenderar och det är också det jag hann testa lite i slutet av säsongen, och var då rätt nöjd med det. Får väl återkomma till vintern när jag hittat mina skidor. Tycker förresten att det är mäktigt kul med kommentarer om att "bättra på tekniken" ifrån såna som tydligen förutsätter att de är bäst i backen. Vi kanske ses i backen någon gång. Åka Nordal baklänges nästa vår kanske? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kvick skida för trams off-pist...
Tillbaka
Topp