Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kvicka allround skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Boman" data-source="post: 832136" data-attributes="member: 57408"><p>Har haft samma utrustning i alldeles för många år nu och tänkte uppgradera. Kör nu på ett par Dynastar Troublemaker som är alldeles för korta (155cm). Som jag har åkt ganska så mycket på. Brukar bli åkning en gång per helg och då oftast utanför pisten i skogen och varje år några helger i fjällen, såsom kittelfjäll osv.</p><p></p><p>Är ganska så nöjd över mina skidor. Har lärt mig åka på dom i offpisten och gillar att dom är så smidiga. Lätt att kränga mellan alla fjällbjörkar. </p><p></p><p>Så vilka nya skidor ska jag välja? De egenskaper jag är ute efter är att de ska fungera hyffsat överallt men framförallt ska de vara lekfulla. Gillar att åka på tekniska branta partier med mycket skog. Men de ska också fungera när man åker i pisten. De får inte heller vara för dyra.</p><p></p><p>Så ge tips på skidor!</p><p></p><p>- Nuvarande skidor: Dynastar Troublemaker</p><p>- Vikt: Ca 75 </p><p>- Längd: Ca 180 </p><p>- Åkstil: Medelfort med mycket svängar</p><p>- Erfarenhet: Hyffsat erfaren</p><p> </p><p>Mvh</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Boman, post: 832136, member: 57408"] Har haft samma utrustning i alldeles för många år nu och tänkte uppgradera. Kör nu på ett par Dynastar Troublemaker som är alldeles för korta (155cm). Som jag har åkt ganska så mycket på. Brukar bli åkning en gång per helg och då oftast utanför pisten i skogen och varje år några helger i fjällen, såsom kittelfjäll osv. Är ganska så nöjd över mina skidor. Har lärt mig åka på dom i offpisten och gillar att dom är så smidiga. Lätt att kränga mellan alla fjällbjörkar. Så vilka nya skidor ska jag välja? De egenskaper jag är ute efter är att de ska fungera hyffsat överallt men framförallt ska de vara lekfulla. Gillar att åka på tekniska branta partier med mycket skog. Men de ska också fungera när man åker i pisten. De får inte heller vara för dyra. Så ge tips på skidor! - Nuvarande skidor: Dynastar Troublemaker - Vikt: Ca 75 - Längd: Ca 180 - Åkstil: Medelfort med mycket svängar - Erfarenhet: Hyffsat erfaren Mvh [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kvicka allround skidor?
Tillbaka
Topp