Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kvinnligt och manligt i freeride/jibb-världen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GEkroth" data-source="post: 144970" data-attributes="member: 50448"><p>Tjae, att hänga i parken är det väl mest killar som gör. MEN, att tjejer är där händer ibland också faktiskt. Jag tror att fler tjejer är välkomna om de bara ville det. För lite trist är det ju att det är mestadels killar där. </p><p>I filmer då? Jo, anledningen tror jag till att det är så få jibbtjejer i filmer kan vara att tjejer (läs kvinnor) inte är så "extrema". Tänker t.ex. på Sarah Burke. Hon är duktig på att hoppa och så där. Men man ser inte henne göra en dödsföraktad sw cork 9´ mute över Chad´s Gap. Det beroror ju kanske på fysiska förutsättningar etc. Sen att hon inte kanske skulle våga är en helt annan sak. För det är ju ett ganska stort gap. </p><p>Anyway, jag köpte Pop Yer Bottlez för en tid sen. Där verkar det som om att tjejerna mest är som underhållning för jibbkillarna. t.ex. blir en liten kille indragen på toa av en tjej som efter en stund kommer ut med lite lätt ruffsigt hår och kläderna på sne´. </p><p>Den filmen är inte speciellt könsneutral. </p><p></p><p>Men om du/ni kollar på t.ex. Session 1242 så får Sarah Burke lika mycket (tror jag) utrymme som diverse andra killar som åker under den låten som spelas när hon åker. Och Kristi Leskinen får en hel sekvens för sig själv.</p><p></p><p>*Lite tankar från en som ligger efter med fysikrapporten men som ändå tog sig tid att besöka freeride.nu och svara på detta inlägg*</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GEkroth, post: 144970, member: 50448"] Tjae, att hänga i parken är det väl mest killar som gör. MEN, att tjejer är där händer ibland också faktiskt. Jag tror att fler tjejer är välkomna om de bara ville det. För lite trist är det ju att det är mestadels killar där. I filmer då? Jo, anledningen tror jag till att det är så få jibbtjejer i filmer kan vara att tjejer (läs kvinnor) inte är så "extrema". Tänker t.ex. på Sarah Burke. Hon är duktig på att hoppa och så där. Men man ser inte henne göra en dödsföraktad sw cork 9´ mute över Chad´s Gap. Det beroror ju kanske på fysiska förutsättningar etc. Sen att hon inte kanske skulle våga är en helt annan sak. För det är ju ett ganska stort gap. Anyway, jag köpte Pop Yer Bottlez för en tid sen. Där verkar det som om att tjejerna mest är som underhållning för jibbkillarna. t.ex. blir en liten kille indragen på toa av en tjej som efter en stund kommer ut med lite lätt ruffsigt hår och kläderna på sne´. Den filmen är inte speciellt könsneutral. Men om du/ni kollar på t.ex. Session 1242 så får Sarah Burke lika mycket (tror jag) utrymme som diverse andra killar som åker under den låten som spelas när hon åker. Och Kristi Leskinen får en hel sekvens för sig själv. *Lite tankar från en som ligger efter med fysikrapporten men som ändå tog sig tid att besöka freeride.nu och svara på detta inlägg* [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kvinnligt och manligt i freeride/jibb-världen
Tillbaka
Topp