Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kvinnligt och manligt i freeride/jibb-världen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidnarkoman" data-source="post: 144983" data-attributes="member: 13742"><p>orsaken till att det mest är killar i parken, är att många tjejer har dåligt självförtroende och oftast försöker killar -framförallt de i nedre tonåren - sträka sitt ännu sämre självförtroende genom att klanka ner på tjejerna. </p><p></p><p>sen så är vi tjejer ibland lite för smarta och börja tänka... : </p><p></p><p>jag vill hoppa men om jag inte sätter värsta tricket så kommer alla att skratta och klanka ner på mig.</p><p></p><p>eller så: jag hoppar! men tänk om jag har för lite/för mycket fart - då kommer jag att landa i gapet/landa platt och paja knäna. då kommer alla att skratta och klanka ner på mig. </p><p></p><p>eller så tänker vi: landningen är isig, kicken är rätt spårig kommer jag lite fel eller överroterar så kommer jag att slå mig och kanske tom skada mig så mycket att jag måste hoppa på kryckor resten av vintern...och alla kommer skratta åt mig och klanka ner på mig.</p><p></p><p>men generellt sett så har en hel del killar (framförallt yngre) dålig attityd till tjejer som vill prova på och kräver att vi ska vara mycket bättre än dem för att få vara i parken/skatehallen/crossbanan eller vart det nu kan vara där det mest är killar annars. kanske för att tjejer är bättre i skolan...</p><p></p><p>och när man är bra på något tror alla att man är kille eller så vill killar (och en del straighta/osäkra tjejer) att man ska vara det så de kan forsätta klanka ner på oss tjejer.</p><p></p><p>här på freeride förutsätter många automatiskt att man är kille... flera gånger har jag och flera andra tjejer blivit tagna för killar. kanske pga attityderna... kanske för att vår kroppsvikt och längd oftast har samma mått som en kille på 13-16 år (gällande inlägg om skidor). </p><p></p><p>i skidmedia är det nästan bara intervjuer med killar, killar har mycket större del av alla parts i skidfilmerna än tjejerna. focus sätts på killarna. tyvärr.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidnarkoman, post: 144983, member: 13742"] orsaken till att det mest är killar i parken, är att många tjejer har dåligt självförtroende och oftast försöker killar -framförallt de i nedre tonåren - sträka sitt ännu sämre självförtroende genom att klanka ner på tjejerna. sen så är vi tjejer ibland lite för smarta och börja tänka... : jag vill hoppa men om jag inte sätter värsta tricket så kommer alla att skratta och klanka ner på mig. eller så: jag hoppar! men tänk om jag har för lite/för mycket fart - då kommer jag att landa i gapet/landa platt och paja knäna. då kommer alla att skratta och klanka ner på mig. eller så tänker vi: landningen är isig, kicken är rätt spårig kommer jag lite fel eller överroterar så kommer jag att slå mig och kanske tom skada mig så mycket att jag måste hoppa på kryckor resten av vintern...och alla kommer skratta åt mig och klanka ner på mig. men generellt sett så har en hel del killar (framförallt yngre) dålig attityd till tjejer som vill prova på och kräver att vi ska vara mycket bättre än dem för att få vara i parken/skatehallen/crossbanan eller vart det nu kan vara där det mest är killar annars. kanske för att tjejer är bättre i skolan... och när man är bra på något tror alla att man är kille eller så vill killar (och en del straighta/osäkra tjejer) att man ska vara det så de kan forsätta klanka ner på oss tjejer. här på freeride förutsätter många automatiskt att man är kille... flera gånger har jag och flera andra tjejer blivit tagna för killar. kanske pga attityderna... kanske för att vår kroppsvikt och längd oftast har samma mått som en kille på 13-16 år (gällande inlägg om skidor). i skidmedia är det nästan bara intervjuer med killar, killar har mycket större del av alla parts i skidfilmerna än tjejerna. focus sätts på killarna. tyvärr. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kvinnligt och manligt i freeride/jibb-världen
Tillbaka
Topp