Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kvinnligt och manligt i freeride/jibb-världen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Afager" data-source="post: 144984" data-attributes="member: 40434"><p>Är inte hela extremsportsscenen lite "mansgrisaktig"? Kollar man på filmer är det alltid några festscener som oftast är fulla med blonda, snygga och lättklädda tjejer som brukar omge var och en av åkarna. Om detta innehåller en smula ironi och/eller just är på film så bidrar det ju lite till attityden. </p><p>Men att det skulle finnas någon generell negativ attityd mot tjejer som åker lagg eller bräda har jag svårt att se. Men som någon ovan nämnde så är ju faktiskt de manliga åkarna bättre än de kvinnliga. (Vad det beror på tänker jag dock inte gå in på) Och det är ju faktiskt det bästa man vill visa i media och då blir det kanske just, killar som gör tuffa trick och tjejer som är snygga och lättklädda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Afager, post: 144984, member: 40434"] Är inte hela extremsportsscenen lite "mansgrisaktig"? Kollar man på filmer är det alltid några festscener som oftast är fulla med blonda, snygga och lättklädda tjejer som brukar omge var och en av åkarna. Om detta innehåller en smula ironi och/eller just är på film så bidrar det ju lite till attityden. Men att det skulle finnas någon generell negativ attityd mot tjejer som åker lagg eller bräda har jag svårt att se. Men som någon ovan nämnde så är ju faktiskt de manliga åkarna bättre än de kvinnliga. (Vad det beror på tänker jag dock inte gå in på) Och det är ju faktiskt det bästa man vill visa i media och då blir det kanske just, killar som gör tuffa trick och tjejer som är snygga och lättklädda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kvinnligt och manligt i freeride/jibb-världen
Tillbaka
Topp