Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
kyla
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 13666" data-attributes="member: 14483"><p>Nedkylning är ett fenomen som jag tror beror på att man åker för flackt. Har aldrig upplevt att jag frusit vid ett riktigt brantåk. Visst har det blivit ett och annat frostbett i kinderna under några snabba nedfärder i sträng kyla men det är allt. </p><p></p><p>Att man fryser beror uteslutande på att man är lat. Var fryser man? jo i liften, i skuggan och till/från krogen. Tummvantar, ull, pjäxvärmare är bara jox. Liften kan man ju skippa och knalla upp, skuggan blir ju av den som ligger först så kör om! och om du kryper ned under vindrutan på ditt banddrivna motorfordon så blir det varmt att åka till krogen. På väg från krogen kan du ju alltid försöka hålla dig vaken så att du slipper somna i drivan.</p><p></p><p>Om man nu inte känner för att anstränga sig utan vill vara lite slö finns det bara ett sätt att hålla sig varm, ELD. Vad du än må bränna så kommer elden att vara din bäste vän. Favoritbränder vid sträng kyla är bilbrand, stugbrand eller bandfordonsbrand. Vid normal kyla föreslår jag klassisk oljefatsbrand. Om omgivningen på krogen är lite kylig föreslår jag KHE alt mindre bar-brand.</p><p></p><p>Mes, har slutat frysa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 13666, member: 14483"] Nedkylning är ett fenomen som jag tror beror på att man åker för flackt. Har aldrig upplevt att jag frusit vid ett riktigt brantåk. Visst har det blivit ett och annat frostbett i kinderna under några snabba nedfärder i sträng kyla men det är allt. Att man fryser beror uteslutande på att man är lat. Var fryser man? jo i liften, i skuggan och till/från krogen. Tummvantar, ull, pjäxvärmare är bara jox. Liften kan man ju skippa och knalla upp, skuggan blir ju av den som ligger först så kör om! och om du kryper ned under vindrutan på ditt banddrivna motorfordon så blir det varmt att åka till krogen. På väg från krogen kan du ju alltid försöka hålla dig vaken så att du slipper somna i drivan. Om man nu inte känner för att anstränga sig utan vill vara lite slö finns det bara ett sätt att hålla sig varm, ELD. Vad du än må bränna så kommer elden att vara din bäste vän. Favoritbränder vid sträng kyla är bilbrand, stugbrand eller bandfordonsbrand. Vid normal kyla föreslår jag klassisk oljefatsbrand. Om omgivningen på krogen är lite kylig föreslår jag KHE alt mindre bar-brand. Mes, har slutat frysa! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
kyla
Tillbaka
Topp