Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
La Clusaz, om ni bara visste!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Richard_Marsell" data-source="post: 55617" data-attributes="member: 13993"><p>Var med resebolaget CSN i Annecy vt 2000 och spenderade statliga medel på le Munich. Hann även med att åka skidor 4 dagar/vecka. Vi hade dock bil vilket gjorde det hela fantastikt mycket bättre. Åkte La Clusaz på veckodagarna. Finns mycket bra åkning ffa uppe i La Balme. Lättillgäglig offpist genom att bara klättra upp på sidorna i Balmen och antingen dra ner till liften i La Balme alt dra hela vägen ner i dalen skiers left från toppen av liften/ klättra över kammen och åk ner i nästa dal. Sedan finns det även inom systemet flera fält som sällan åks samt om man håller ut/klättrer upp kammen längs ut skiers right i systemet med några rännor. Blir aldrig uppåkt. Folk traskar aldrig utan står och tittar på som om cirkusen vore i stan. Du kan hitta orört en vecka efter dump. Les Arcs är ju ett helt fanatastiskt område. Spenderade bara en vecka men fick min bästa åkning ever. Ta kabinen upp till topps. Klättra över kammen, och vips har du ett helt naturreservat av puder ända ner till botten av dalen alt hika vänster och kom upp igen med liften. Ett aber är att du måste ha gjort prov hos skogspolisen alt åka med guide för att inte beträda naturvårdsreglerna. Om ej = bot 100 Euros. Jagar med helikopter och män i gröna tights på randonnéskidor så det är svårt att komma undan. Hela grytan på toppen av systemet är annars ett trevligt tillhåll efter lite snöfall. Jobb har jag ingen aning om. </p><p>Clusaz trevlig liten by med mycket stor chans till puder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Richard_Marsell, post: 55617, member: 13993"] Var med resebolaget CSN i Annecy vt 2000 och spenderade statliga medel på le Munich. Hann även med att åka skidor 4 dagar/vecka. Vi hade dock bil vilket gjorde det hela fantastikt mycket bättre. Åkte La Clusaz på veckodagarna. Finns mycket bra åkning ffa uppe i La Balme. Lättillgäglig offpist genom att bara klättra upp på sidorna i Balmen och antingen dra ner till liften i La Balme alt dra hela vägen ner i dalen skiers left från toppen av liften/ klättra över kammen och åk ner i nästa dal. Sedan finns det även inom systemet flera fält som sällan åks samt om man håller ut/klättrer upp kammen längs ut skiers right i systemet med några rännor. Blir aldrig uppåkt. Folk traskar aldrig utan står och tittar på som om cirkusen vore i stan. Du kan hitta orört en vecka efter dump. Les Arcs är ju ett helt fanatastiskt område. Spenderade bara en vecka men fick min bästa åkning ever. Ta kabinen upp till topps. Klättra över kammen, och vips har du ett helt naturreservat av puder ända ner till botten av dalen alt hika vänster och kom upp igen med liften. Ett aber är att du måste ha gjort prov hos skogspolisen alt åka med guide för att inte beträda naturvårdsreglerna. Om ej = bot 100 Euros. Jagar med helikopter och män i gröna tights på randonnéskidor så det är svårt att komma undan. Hela grytan på toppen av systemet är annars ett trevligt tillhåll efter lite snöfall. Jobb har jag ingen aning om. Clusaz trevlig liten by med mycket stor chans till puder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
La Clusaz, om ni bara visste!
Tillbaka
Topp