Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
La Grave till Les Deux Alpes på skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stefan K" data-source="post: 1284747" data-attributes="member: 172912"><p>Hej Johan,</p><p></p><p>Jag bor i La Grave sen 2 år tillbaka.</p><p></p><p>I La Grave kan ni ta kabinen upp till Troncon 3 på 3200 m där det finns en restaurang. Sen få ni knata en kort bit. Om knappliften på glaciären går, kommer en pistmaskin ner och drar er upp till knappliften som går upp till 3600 m. Håll höger efter knappliften och gå upp längs den "pistade" transporten som tar er till toppen på glaciären i Les Deux Alpes.</p><p></p><p>Ni kan också gå över från Les Deux Alpes till La Grave. Det finns en pistad nerfart på glaciären, men tänk på att åkning på glaciären (off-piste) kräver sele, rep och glaciärutrustning.</p><p></p><p>All åkning från 3200 m ner till La Grave är helt osäkrad off-piste, och om ni inte är så hemma på det rekommenderar jag guide.</p><p></p><p>Lokaltrafik mellan de 3 skidorterna är väl mer eller mindre obefintlig, så lifta är nog ett bättre alternativ. Annars får ni nog åka buss via Bourg d'Oisans.</p><p></p><p>Mvh,</p><p></p><p>Stefan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stefan K, post: 1284747, member: 172912"] Hej Johan, Jag bor i La Grave sen 2 år tillbaka. I La Grave kan ni ta kabinen upp till Troncon 3 på 3200 m där det finns en restaurang. Sen få ni knata en kort bit. Om knappliften på glaciären går, kommer en pistmaskin ner och drar er upp till knappliften som går upp till 3600 m. Håll höger efter knappliften och gå upp längs den "pistade" transporten som tar er till toppen på glaciären i Les Deux Alpes. Ni kan också gå över från Les Deux Alpes till La Grave. Det finns en pistad nerfart på glaciären, men tänk på att åkning på glaciären (off-piste) kräver sele, rep och glaciärutrustning. All åkning från 3200 m ner till La Grave är helt osäkrad off-piste, och om ni inte är så hemma på det rekommenderar jag guide. Lokaltrafik mellan de 3 skidorterna är väl mer eller mindre obefintlig, så lifta är nog ett bättre alternativ. Annars får ni nog åka buss via Bourg d'Oisans. Mvh, Stefan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
La Grave till Les Deux Alpes på skidor
Tillbaka
Topp