Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
La Grave?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 60003" data-attributes="member: 13861"><p>Utan att ha varit i Fernie så kan jag direkt säga att Fernie och La Grave är två rätt skilda saker. I LG har du en enorm fallhöjd i högalpin miljö med glaciärer och allt annat plus stora skillnader i microklimatet vilket ger skiftande snöförhållanden. I Fernie har du många gånger bättre snö, sjysst skogsåkning men också mindre fallhöjd och nordamerikansk förbudsmentalitet. Det går helt enkelt inte att göra en jämförelse utan att ha varit där själv. Eftersom jag personligen föredrar långa åk i högaplin miljö känns det för egen del som om det skulle vara ett steg tillbaka att åka till Kanada. Däremot skulle jag antagligen gilla åkningen i Fernie om jag väl hamnade där men om jag måste välja så blir det Alperna och LG. Men det är ju vad jag tycker och eftersom jag är rätt färgad av LG + åker skidor så får man väl tolka det hur man vill.</p><p></p><p>La Grave är hur som helst ett annorlunda ställe som är värt att besökas, kolla in på <a href="http://www.skierslodge.com" target="_blank">http://www.skierslodge.com</a> för mer info. Bara för att LG är "off-pist" (hatar det uttrycket) så innebär det inte automatiskt att det ständigt är lössnö där utan snöförhållandena kan skifta rätt dramatiskt på bara någon dag och så är det på alla ställen där man inte plattar till snön med en jäkla traktor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 60003, member: 13861"] Utan att ha varit i Fernie så kan jag direkt säga att Fernie och La Grave är två rätt skilda saker. I LG har du en enorm fallhöjd i högalpin miljö med glaciärer och allt annat plus stora skillnader i microklimatet vilket ger skiftande snöförhållanden. I Fernie har du många gånger bättre snö, sjysst skogsåkning men också mindre fallhöjd och nordamerikansk förbudsmentalitet. Det går helt enkelt inte att göra en jämförelse utan att ha varit där själv. Eftersom jag personligen föredrar långa åk i högaplin miljö känns det för egen del som om det skulle vara ett steg tillbaka att åka till Kanada. Däremot skulle jag antagligen gilla åkningen i Fernie om jag väl hamnade där men om jag måste välja så blir det Alperna och LG. Men det är ju vad jag tycker och eftersom jag är rätt färgad av LG + åker skidor så får man väl tolka det hur man vill. La Grave är hur som helst ett annorlunda ställe som är värt att besökas, kolla in på [URL]http://www.skierslodge.com[/URL] för mer info. Bara för att LG är "off-pist" (hatar det uttrycket) så innebär det inte automatiskt att det ständigt är lössnö där utan snöförhållandena kan skifta rätt dramatiskt på bara någon dag och så är det på alla ställen där man inte plattar till snön med en jäkla traktor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
La Grave?
Tillbaka
Topp