Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
La Plagne
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rodelsmurfen" data-source="post: 9068" data-attributes="member: 1776"><p>Tyvärr kan jag inte hjälpa till så mycket om skidtips, har bara åkt skidor där två dagar och att få dem att gå var i alla fall inga problem. Det fanns mycket bra åkning. Enligt frassarna själva är La Plagne ett av de bästa ställerna men det är lite motsvarighet till Idre vad gäller det som finns vid sidan av skidåkningen. Dvs partylivet är inget att hurra för. Bästa stället när jag var där senast var Gordons men jag är osäker på om det finns kvar, hittade det inte på deras web-sida i alla fall. Annars fanns en bra engelsk bar i Plagne center med bra drag.</p><p>Men nu till nåt annat... Som gammal kälkåkare känner jag plikt att informera dig om ett besök i rodel-/bobbanan som användes i OS 1992. Finns ju inte så många i Europa, framför allt inte på skidorter. Du åker förbi den när du åker upp dit så den är omöjlig att missa. Antingen kan du testa en taxibob eller bobrafting. Taxiboben är en riktig fyrmansbob där du får åka med som passagerare. Bobrafting är en skumgummibob som går lite långsammare. En garanterat häftig upplevelse!!! Ibland kan du även testa rodel men som turist får man starta ganska långt ner i banan så du får inte samma fart. Kolla mer på www.bobsleigh,net</p><p></p><p>If you"re in control - you"re not going fast enough!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rodelsmurfen, post: 9068, member: 1776"] Tyvärr kan jag inte hjälpa till så mycket om skidtips, har bara åkt skidor där två dagar och att få dem att gå var i alla fall inga problem. Det fanns mycket bra åkning. Enligt frassarna själva är La Plagne ett av de bästa ställerna men det är lite motsvarighet till Idre vad gäller det som finns vid sidan av skidåkningen. Dvs partylivet är inget att hurra för. Bästa stället när jag var där senast var Gordons men jag är osäker på om det finns kvar, hittade det inte på deras web-sida i alla fall. Annars fanns en bra engelsk bar i Plagne center med bra drag. Men nu till nåt annat... Som gammal kälkåkare känner jag plikt att informera dig om ett besök i rodel-/bobbanan som användes i OS 1992. Finns ju inte så många i Europa, framför allt inte på skidorter. Du åker förbi den när du åker upp dit så den är omöjlig att missa. Antingen kan du testa en taxibob eller bobrafting. Taxiboben är en riktig fyrmansbob där du får åka med som passagerare. Bobrafting är en skumgummibob som går lite långsammare. En garanterat häftig upplevelse!!! Ibland kan du även testa rodel men som turist får man starta ganska långt ner i banan så du får inte samma fart. Kolla mer på www.bobsleigh,net If you"re in control - you"re not going fast enough!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
La Plagne
Tillbaka
Topp