Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
La Rosière & bilköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1091775" data-attributes="member: 77701"><p>Vad gäller bilköp så skulle jag rekommendera att inte skaffa den allra billigaste rishögen på marknaden, eftersom du skriver att du inte har några bilmeckarskills. Nu vet jag inte vad du har för budget, men när jag skaffade min bil för två år sedan betalade jag typ 20k, och det enda jag behövt fixa med den sedan dess är att fylla på olja, spolarvätska osv, byta till vinter/sommardäck, samt en vända till verkstad för att handbromsen blivit dålig. Bilen är inget vrålåk men det gör det den ska.</p><p>Visst finns det billigare bilar som klarar sig fram och tillbaka från Alperna utan problem, men risken för strul ökar ju med ålder/slitage, så..</p><p></p><p>Jag skulle heller inte stirra mig blind på bilar med fyrhjulsdrift – hela vägen ner genom Europa är det motorväg, förutom de sista milen (och gamla vägen mellan Annecy och Albertville), och de är bra på att ploga vägarna upp till skidorterna, så om du inte ska ut och köra i så mycket snö att du behöver ha på kedjorna så funkar det helt okej med tvåhjulsdrift. Dock är framhjulsdrivna bilar att föredra, bakhjulsdrift ska tydligen slira nåt jävligt när det blir halt och snöigt.</p><p></p><p>(Snökedjor finns f.ö. att köpa på varenda bilmack i Savoie (typ) samt på alla stormarknader i Bourg St Maurice och Moutiers, så det kan du skaffa när du väl är där.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1091775, member: 77701"] Vad gäller bilköp så skulle jag rekommendera att inte skaffa den allra billigaste rishögen på marknaden, eftersom du skriver att du inte har några bilmeckarskills. Nu vet jag inte vad du har för budget, men när jag skaffade min bil för två år sedan betalade jag typ 20k, och det enda jag behövt fixa med den sedan dess är att fylla på olja, spolarvätska osv, byta till vinter/sommardäck, samt en vända till verkstad för att handbromsen blivit dålig. Bilen är inget vrålåk men det gör det den ska. Visst finns det billigare bilar som klarar sig fram och tillbaka från Alperna utan problem, men risken för strul ökar ju med ålder/slitage, så.. Jag skulle heller inte stirra mig blind på bilar med fyrhjulsdrift – hela vägen ner genom Europa är det motorväg, förutom de sista milen (och gamla vägen mellan Annecy och Albertville), och de är bra på att ploga vägarna upp till skidorterna, så om du inte ska ut och köra i så mycket snö att du behöver ha på kedjorna så funkar det helt okej med tvåhjulsdrift. Dock är framhjulsdrivna bilar att föredra, bakhjulsdrift ska tydligen slira nåt jävligt när det blir halt och snöigt. (Snökedjor finns f.ö. att köpa på varenda bilmack i Savoie (typ) samt på alla stormarknader i Bourg St Maurice och Moutiers, så det kan du skaffa när du väl är där.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
La Rosière & bilköp
Tillbaka
Topp