Lacka/Spraya hjälmen!

JohannesLynum

Ny medlem
Lacka/Spraya hjälmen!
Undrar vad som är bäst att använda när man ska lacka/spraya hjälmen(svart), vanlig sprayburk som finns och köpa lite överallt eller nån special lack?!

Tack på förhand!

Lacka/Spraya hjälmen!
Gå in till närmaste sportaffär och köp en hjälm i rätt färg. Dumt att måla när du inte vet var du gör, kan påverka hjälmens egenskaper.

Lacka/Spraya hjälmen!
Inga större problem. Du kan gå på tex biltema eller vart som helst och köpa sprayfärg, det enda du ska kolla då är att färgen funkar på plast vilket de flesta gör. Annars kan det, som "richardtenggren" skrev, påverka hjälmens egenskaper och det är ju dumt.
Håller på med lite motivlackering och har lackat såväl skid-,cykel-hjälmar som hockeymålvaktsmasker, så lite erfarenhet kan jag komma med.
Alternativt så skickar du den till mig så fixar jag en lackering. ;)

Lycka till!

Lacka/Spraya hjälmen!
Soederstroem sa:
Inga större problem. Du kan gå på tex biltema eller vart som helst och köpa sprayfärg, det enda du ska kolla då är att färgen funkar på plast vilket de flesta gör. Annars kan det, som "richardtenggren" skrev, påverka hjälmens egenskaper och det är ju dumt.
Håller på med lite motivlackering och har lackat såväl skid-,cykel-hjälmar som hockeymålvaktsmasker, så lite erfarenhet kan jag komma med.
Alternativt så skickar du den till mig så fixar jag en lackering. ;)

Lycka till!
Tackar för råden! schysst:)

Ska kolla runt lite och se om jag hittar något bra och gör jag inte de så kanske du kan fixa de:)

Tillbaka
Topp