Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Laga Gore-tex - är dessa bra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 960266" data-attributes="member: 29415"><p>Nu har jag varit där och lämnat in ett par byxor för att laga snölås som lossnat. Fanns 3 sätt att göra det på</p><p></p><p>1. Sy fast dem</p><p>2. Tape:a fast dem</p><p>3. Sy och tape:a.</p><p></p><p>1 och 2 kostade 250:-/styck -> 3 kostade 500:-</p><p></p><p>Vad gäller blixtlås på jacka kostade byte 900:-. Däremot dröjde det några veckor innan de skulle få in blixtlås i rätt färg så de tog en handpenning på 100:- för detta.</p><p></p><p>Slutligen skulle de ha 600:- för att laga en 5x5 cm stor reva (ok man kanske måste sätta på en lapp som är 10x10 cm). Det tyckte jag var väl dyrt när ett lagningskit för egen lagning kostade 90:-.</p><p></p><p>Rent allmänt var mitt intryck att de var nog duktiga men samtidigt ville de gärna sälja så mycket och dyrt som möjligt, exempel:</p><p></p><p>1. Snölåsen ville de gärna laga för 500:- med argumentet att det skulle hålla i tio år. Befintlig konstruktion med tape/lim hade redan hållit över fem år och ny tapening skulle hålla minst lika länge. Ser liksom ingen mening med att laga så att just denna del kommer fungera när byxorna är över 15 år gamla. Då är de nog slut i alla fall.</p><p></p><p>2. Enligt deras prislista skulle en 10x10 cm lagning kosta från 300:-. Oklart varför de ville ha dubbelt så mycket av mig.</p><p></p><p>Kändes lite för mycket som bilhandlare. Inte helt klockrent. Får se hur kvaliteten blir på lagningen av snölås och jacka. Ska försöka komma ihåg att återkomma.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 960266, member: 29415"] Nu har jag varit där och lämnat in ett par byxor för att laga snölås som lossnat. Fanns 3 sätt att göra det på 1. Sy fast dem 2. Tape:a fast dem 3. Sy och tape:a. 1 och 2 kostade 250:-/styck -> 3 kostade 500:- Vad gäller blixtlås på jacka kostade byte 900:-. Däremot dröjde det några veckor innan de skulle få in blixtlås i rätt färg så de tog en handpenning på 100:- för detta. Slutligen skulle de ha 600:- för att laga en 5x5 cm stor reva (ok man kanske måste sätta på en lapp som är 10x10 cm). Det tyckte jag var väl dyrt när ett lagningskit för egen lagning kostade 90:-. Rent allmänt var mitt intryck att de var nog duktiga men samtidigt ville de gärna sälja så mycket och dyrt som möjligt, exempel: 1. Snölåsen ville de gärna laga för 500:- med argumentet att det skulle hålla i tio år. Befintlig konstruktion med tape/lim hade redan hållit över fem år och ny tapening skulle hålla minst lika länge. Ser liksom ingen mening med att laga så att just denna del kommer fungera när byxorna är över 15 år gamla. Då är de nog slut i alla fall. 2. Enligt deras prislista skulle en 10x10 cm lagning kosta från 300:-. Oklart varför de ville ha dubbelt så mycket av mig. Kändes lite för mycket som bilhandlare. Inte helt klockrent. Får se hur kvaliteten blir på lagningen av snölås och jacka. Ska försöka komma ihåg att återkomma. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Laga Gore-tex - är dessa bra?
Tillbaka
Topp