Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Laga repor i belag utan att förstöra belagsstruktur i onödan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1228322" data-attributes="member: 175247"><p>På forumet finns ju ett antal videos (Skidvårdsskolan) i hur man vårdar sin utrustning.</p><p>Jag tittade på [MEDIA=freeride]46098[/MEDIA] , "Skidvårdsskolan del 3" hur man lagar repor i belag. </p><p>Det har man ju gjort några gånger.</p><p></p><p>I videon smetas det nya belaget ut över ganska stora ytor och förstör ju då den fabrikstillverkade strukturen på oskadade ytor.</p><p>Jag tänkte dela med mig av ett tips som jag själv använder:</p><p>1. Maskeringstejpa (vanlig målartejp) noggrant längs kanterna av skadan.</p><p>2. Smält ner belag i repan.</p><p>3. Stålsickla av överskottet medan tejpen fortfarande sitter kvar.</p><p>4. Ta bort tejpen.</p><p>5. Stålsickla igen så att allt blir jämnt.</p><p>6. Voilà!, en perfekt lagad skada där endast repan är ifylld.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1228322, member: 175247"] På forumet finns ju ett antal videos (Skidvårdsskolan) i hur man vårdar sin utrustning. Jag tittade på [MEDIA=freeride]46098[/MEDIA] , "Skidvårdsskolan del 3" hur man lagar repor i belag. Det har man ju gjort några gånger. I videon smetas det nya belaget ut över ganska stora ytor och förstör ju då den fabrikstillverkade strukturen på oskadade ytor. Jag tänkte dela med mig av ett tips som jag själv använder: 1. Maskeringstejpa (vanlig målartejp) noggrant längs kanterna av skadan. 2. Smält ner belag i repan. 3. Stålsickla av överskottet medan tejpen fortfarande sitter kvar. 4. Ta bort tejpen. 5. Stålsickla igen så att allt blir jämnt. 6. Voilà!, en perfekt lagad skada där endast repan är ifylld. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Laga repor i belag utan att förstöra belagsstruktur i onödan
Tillbaka
Topp