Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Läget i Åre efter Pandemilagen trätt i kraft...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kemil" data-source="post: 1217541" data-attributes="member: 172700"><p>På vardagarna i Åre är det endast lite kö i liftarna i lågzon 1-5 minuter kö.</p><p>Senaste helgen var det 10-20 minuter kö i många av liftarna även i lågzon.</p><p></p><p>Gondolen ligger kön på runt 10-15 minuter en vardag och fre-sön räkna med 20-50 min för att komma upp till toppen. Fr.o.m. denna vecka går det att ta släpliftar upp till toppen, det är dock åtminstone 4 släpliftar beroende på var du utgår ifrån.</p><p></p><p>I Gondolen får man åka upp till 8 personer i ett sällskap enligt skyltning.</p><p>Eftersom de flesta sällskap är mindre är det oftast 1-4 personer i varje gondol.</p><p>Många åker ensamma, detta gör det ganska lätt att förstå hur kötiden blir så lång.</p><p></p><p>Det har aldrig stått en liftvärd och dirigerat i gondolen en enda gång denna säsong jag åkt och personligen kan jag tycka att man åtminstone åker 2, eller t.o.m 4 personer i en gondol om man är t.ex. två sällskap.</p><p></p><p>Det har varit kö på uppemot en timme i gondolen på helgerna och det har inte ens varit något lov ännu. Det kommer bli totalt kaos under loven. En vanlig säsong är otroligt trångt under sportloven, speciellt under stockholmsveckan, det lär bli 10ggr värre denna säsong.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kemil, post: 1217541, member: 172700"] På vardagarna i Åre är det endast lite kö i liftarna i lågzon 1-5 minuter kö. Senaste helgen var det 10-20 minuter kö i många av liftarna även i lågzon. Gondolen ligger kön på runt 10-15 minuter en vardag och fre-sön räkna med 20-50 min för att komma upp till toppen. Fr.o.m. denna vecka går det att ta släpliftar upp till toppen, det är dock åtminstone 4 släpliftar beroende på var du utgår ifrån. I Gondolen får man åka upp till 8 personer i ett sällskap enligt skyltning. Eftersom de flesta sällskap är mindre är det oftast 1-4 personer i varje gondol. Många åker ensamma, detta gör det ganska lätt att förstå hur kötiden blir så lång. Det har aldrig stått en liftvärd och dirigerat i gondolen en enda gång denna säsong jag åkt och personligen kan jag tycka att man åtminstone åker 2, eller t.o.m 4 personer i en gondol om man är t.ex. två sällskap. Det har varit kö på uppemot en timme i gondolen på helgerna och det har inte ens varit något lov ännu. Det kommer bli totalt kaos under loven. En vanlig säsong är otroligt trångt under sportloven, speciellt under stockholmsveckan, det lär bli 10ggr värre denna säsong. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Läget i Åre efter Pandemilagen trätt i kraft...
Tillbaka
Topp