Lagg i Stryn

freeride_nu

Aktiv medlem
Lagg i Stryn
Tänkte bara höra hur pass bra åkning det är i Stryn... har fått känslan att det är "endast för brädor som vill hoppa"? Är det värt att dra med telisarna till Stryn eller måste man vara en brädkiddie/lagghoppare för att gilla det? :)

Lagg i Stryn
om du gillar härlig "slushpoppy" snö. Man tar det för vad det är så att säga men jag åker dit för tredje året i rad för att få grymt ont i benen och köra telisar, spana in alla duktiga telisåkare för det finns det gott om och sola och tälta och titta på fina berg och.... det är liksom hela grejen som e skön och skidåkningen är helt OK. Den enda nackdelen e att det kan vara skit väder i 14 dagar i rad, har jag hört....

Lagg i Stryn
Stryn är helt suveränt. Det är verkligen inte bara för jibbers, även om det är underbart bra även för folk som är lagda åt det inverterade hållet. Man kan ju i början av säsongen få 1000 (tusen!) fallhöjdsmeter i offpisten. senare på säsongen får man bara ut 500-600 fall, men det är inte fy skam det heller. Men när snön smälter i dalen är det inte mycket att jubla för, då är det endast våra d-spinnande vänner som nyttjar stryn till fullo.

Lagg i Stryn
Instämmer med Mr Ski. Stryn knäcker stenhårt. Kom precis hem frän en helg i sommarparadiset och var väl lite missnöjd. Men det har inget med anläggningen att göra. Nej i år, till skillnad från i fjol, lyste snön med sin frånvaro. Ska du inte jibba är det bäst att åka dit innan snön börjar smälta som mest. Juni är säkrast ev Maj om det är öppet.

Lagg i Stryn
Det var gott om snö när ja var där förra veckan, kom hem i måndags. Massor med bra offpiståk och stora hopp etc..

Lagg i Stryn
är det inte för mycket snö på vintern, så att vägarna är stängda och liftstolparna står under snön? eller är det bara något jag har fått för mig?

Lagg i Stryn
Jag har varit 4 ggr i Stryn och dom gångerna har dom öppnat i månadsskiftet maj/juni. Skidval är det feta lagg som gäller, som bär bäst. Har hittills aldrig kört på en isfläck i Stryn. Gillar du offpist finns även en hel del knallaturer lättillgängligt. Om det kommit dåligt med snö under vintern är det risk att stänger i mitten av sommaren, men har man tur och åker tidigt kan man också få kall nysnö.

MVH
Anders

Lagg i Stryn
Hur åker man enklast dit och var hittar man bra boende?

Sökte lite på nätet men hittade ingen som arrangerade resor.

edit: gäller juli/augusti

Lagg i Stryn
Bra boende hittar du på Folven camping. Info om det stället finner du på www.powdercafe.no. Finns möjlighet att åka buss men då är du tvungen att lifta upp till fjället. Så jag skulle rekomendera egen bil.

Ta de roli

Tillbaka
Topp