Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lagg till mig - tjej 155 cm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 275306" data-attributes="member: 12152"><p>Ett tips är Fischer Rangi. Min brorsas flickvän som är i samma storleksklass som du kör på ett par sådana och är mycket nöjd. Det kan låta långt med 168cm, men jag tror att du kommer att tycka att offpiståkningen blir lättare med den längden än med ett par kortare skidor. Du måste trots din ringa storlek upp lite i längd och bredd för att det ska fungera bra i djup snö. Rangi är lätt och spänstig i konstruktionen, har en hel del skärning och bett i pisten och är tillräckligt mjuk för att vara lätthanterlig i lössnö. Det finns iofs en 159cm-version som heter Maunga också om det känns mer lämpligt. </p><p></p><p>Tänk på att många tjejskidor har en framflyttad montering för att ge en lättare svänginitiering. I pisten blir det lättkört, men det ger också i många fall tydligt försämrade egenskaper i lössnö. Eftersom det låter som att du är på väg att utveckla just offpiståkningen kan det vara läge att fundera på en lätt bakmontering (1-2cm ca) om du väljer ett par renodlade dam/tjejskidor som är frammonterade (tex Salomons modeller som nämns innan har en monteringsrekommendation som ligger rejält långt fram).</p><p></p><p>/MnO.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 275306, member: 12152"] Ett tips är Fischer Rangi. Min brorsas flickvän som är i samma storleksklass som du kör på ett par sådana och är mycket nöjd. Det kan låta långt med 168cm, men jag tror att du kommer att tycka att offpiståkningen blir lättare med den längden än med ett par kortare skidor. Du måste trots din ringa storlek upp lite i längd och bredd för att det ska fungera bra i djup snö. Rangi är lätt och spänstig i konstruktionen, har en hel del skärning och bett i pisten och är tillräckligt mjuk för att vara lätthanterlig i lössnö. Det finns iofs en 159cm-version som heter Maunga också om det känns mer lämpligt. Tänk på att många tjejskidor har en framflyttad montering för att ge en lättare svänginitiering. I pisten blir det lättkört, men det ger också i många fall tydligt försämrade egenskaper i lössnö. Eftersom det låter som att du är på väg att utveckla just offpiståkningen kan det vara läge att fundera på en lätt bakmontering (1-2cm ca) om du väljer ett par renodlade dam/tjejskidor som är frammonterade (tex Salomons modeller som nämns innan har en monteringsrekommendation som ligger rejält långt fram). /MnO. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lagg till mig - tjej 155 cm
Tillbaka
Topp