Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lagom avancerad turbindning till Black Crows Freebird?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1087397" data-attributes="member: 83225"><p>Vad jag kan se skiljer det ca 200 gram per bindning mellan Baron och Tour F10. Rent åkningsmässigt tror jag inte du märker någon direkt skillnad. Antagligen kan du uppleva liten skillnad när du bär på dem och en marginell när du går uppför. Det stora hopet i viktbesparing uppför får du ju när du lämnar rambindningar eftersom alla rambindningar innebär att du lyfter hela bindningen i varje steg. Hoppet då blir ju alltså 1 kilo per steg och fot (det märks). Så om du hittar Barons till mycket bättre pris kan det ju iaf vara värt att fundera på dem istället för F10. </p><p></p><p>När det gäller plattan så var ju den plattan du hade på pistskidorna en sådan som satt fast på skidan och bindningen i sin tur satt fastklämd på. Det betyder ju att det antagligen blev glapp i fästet dem emellan. På rambindningarna sitter ju båda delarna ihop i konstruktionen. Jag vågar nästan ställa ut en garanti på att du inte kommer att märka ett skvatt (om du inte väger hundra pannor och kör som Bode Miller typ)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1087397, member: 83225"] Vad jag kan se skiljer det ca 200 gram per bindning mellan Baron och Tour F10. Rent åkningsmässigt tror jag inte du märker någon direkt skillnad. Antagligen kan du uppleva liten skillnad när du bär på dem och en marginell när du går uppför. Det stora hopet i viktbesparing uppför får du ju när du lämnar rambindningar eftersom alla rambindningar innebär att du lyfter hela bindningen i varje steg. Hoppet då blir ju alltså 1 kilo per steg och fot (det märks). Så om du hittar Barons till mycket bättre pris kan det ju iaf vara värt att fundera på dem istället för F10. När det gäller plattan så var ju den plattan du hade på pistskidorna en sådan som satt fast på skidan och bindningen i sin tur satt fastklämd på. Det betyder ju att det antagligen blev glapp i fästet dem emellan. På rambindningarna sitter ju båda delarna ihop i konstruktionen. Jag vågar nästan ställa ut en garanti på att du inte kommer att märka ett skvatt (om du inte väger hundra pannor och kör som Bode Miller typ) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lagom avancerad turbindning till Black Crows Freebird?
Tillbaka
Topp