Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lake Tahoe
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tillmann" data-source="post: 50009" data-attributes="member: 31979"><p>Var vid Lake Tahoe 2001 och bodde hos några kompisar som jobbade där. Det finns en hel del olika ställen att åka på runt Lake Tahoe. Jag hann prova på Northstar-at-Tahoe, Heavenly och Squaw Valley. </p><p></p><p>Northstar är inte så stort eller avancerat (700m fallhöjd, 70 pister, 17 lifter), men eftersom det var första åken efter en knäoperation var det okej för mig. Det fanns en funpark. Heavenly var lite större(1000m fallhöjd, 85 pister, 29 liftar) och Squaw klart störst. De senare två var jag bara på endagarsturer vilket går utmärkt eftersom systemen ligger relativt nära varandra.</p><p>Alla hade ganska mycket folk på helgerna.</p><p></p><p>Har för mig att liftpriserna var ganska höga (runt 50$/dag), men det fanns en hel del erbjudanden om man beställde i förväg. De delade dessutom ut en del "free-passes" som kompensation för minsta lilla problem/klagomål.</p><p></p><p>Northstar <a href="http://www.skinorthstar.com/winter/" target="_blank">http://www.skinorthstar.com/winter/</a> </p><p>Squaw <a href="http://www.squaw.com/winterindex.html" target="_blank">http://www.squaw.com/winterindex.html</a></p><p>Heavenly <a href="http://www.skiheavenly.com/" target="_blank">http://www.skiheavenly.com/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tillmann, post: 50009, member: 31979"] Var vid Lake Tahoe 2001 och bodde hos några kompisar som jobbade där. Det finns en hel del olika ställen att åka på runt Lake Tahoe. Jag hann prova på Northstar-at-Tahoe, Heavenly och Squaw Valley. Northstar är inte så stort eller avancerat (700m fallhöjd, 70 pister, 17 lifter), men eftersom det var första åken efter en knäoperation var det okej för mig. Det fanns en funpark. Heavenly var lite större(1000m fallhöjd, 85 pister, 29 liftar) och Squaw klart störst. De senare två var jag bara på endagarsturer vilket går utmärkt eftersom systemen ligger relativt nära varandra. Alla hade ganska mycket folk på helgerna. Har för mig att liftpriserna var ganska höga (runt 50$/dag), men det fanns en hel del erbjudanden om man beställde i förväg. De delade dessutom ut en del "free-passes" som kompensation för minsta lilla problem/klagomål. Northstar [URL]http://www.skinorthstar.com/winter/[/URL] Squaw [URL]http://www.squaw.com/winterindex.html[/URL] Heavenly [URL]http://www.skiheavenly.com/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lake Tahoe
Tillbaka
Topp